THE ROLE OF THE HISTORY CIRCLE IN EDUCATING STUDENTS IN THE SPIRIT OF FRIENDSHIP OF PEOPLES

Authors

  • Kolbaeva Zamira Osh State Pedagogical University
  • Ajimamatova Umutai Osh State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.56122/..v2i2.26

Keywords:

Pupils, circle, education, patriotism, friendship, personality education, international, tolerance, tradition.

Abstract

This article discusses the role of history circles in raising children in the spirit of friendship between peoples, the spirituality of children and the younger generation in civil and patriotic education, improving the personal qualities of young people, the formation of the unity of peoples, the issues of transferring values ​​to the younger generation and the moral spirit that unites them.

References

Вартанов А.В. От обучения иностранным языкам к преподаванию иностранных языков и культур//Иностранные языки в школе.-2003.-№2.-с.22.

Натанзон Э.Ш. Психологический анализ поступков ученика.- Москва., 2001

Патриотическое воспитание: от слов к делу [Текст] / сборник статей. –М: Полиграф сервис, 2018. – 426 с

Приходько, В.И Актуальность проблемы воспитания патриотизма и готовности молодежи к защите Отечества / В.И. Приходько // Молодежь и общество, 2011. – №2.С.53 – 57

Ситарам, К., Когделл, Р. Основы межкультурной коммуникации // Человек. – 1992. – № 5. – С. 106

https://vuzlit.com/444225/formy_vneklassnoy_raboty_istorii

Published

2022-12-21

How to Cite

Kolbaeva, Z., & Ajimamatova, U. (2022). THE ROLE OF THE HISTORY CIRCLE IN EDUCATING STUDENTS IN THE SPIRIT OF FRIENDSHIP OF PEOPLES . Bulletin of the Osh State Pedagogical University Named After A. Myrsabekova, 2(2), 64–68. https://doi.org/10.56122/.v2i2.26

Issue

Section

ГУМАНИТАРНО-СОЦИАЛЬНЫЕ НАУКИ