THE ROLE OF THE HISTORY CIRCLE IN EDUCATING STUDENTS IN THE SPIRIT OF FRIENDSHIP OF PEOPLES
DOI:
https://doi.org/10.56122/..v2i2.26Keywords:
Pupils, circle, education, patriotism, friendship, personality education, international, tolerance, tradition.Abstract
This article discusses the role of history circles in raising children in the spirit of friendship between peoples, the spirituality of children and the younger generation in civil and patriotic education, improving the personal qualities of young people, the formation of the unity of peoples, the issues of transferring values to the younger generation and the moral spirit that unites them.
References
Вартанов А.В. От обучения иностранным языкам к преподаванию иностранных языков и культур//Иностранные языки в школе.-2003.-№2.-с.22.
Натанзон Э.Ш. Психологический анализ поступков ученика.- Москва., 2001
Патриотическое воспитание: от слов к делу [Текст] / сборник статей. –М: Полиграф сервис, 2018. – 426 с
Приходько, В.И Актуальность проблемы воспитания патриотизма и готовности молодежи к защите Отечества / В.И. Приходько // Молодежь и общество, 2011. – №2.С.53 – 57
Ситарам, К., Когделл, Р. Основы межкультурной коммуникации // Человек. – 1992. – № 5. – С. 106
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.