MATHEMATICAL AND STATISTICAL ANALYSIS OF THE LEVEL FORMATION OF DIAGNOSTIC CULTURE OF STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.56122/..v1i2.4Keywords:
innovative educational environment, diagnostic culture, experimental test, experimental control class, mathematical and statistical analysis, efficiencyAbstract
In the article, from the point of view of preparing the requirements of the primary education
course of the Republic of Uzbekistan for pedagogical activity, the procedure for conducting
experimental work on the formation of a "diagnostic culture" as a necessary component in
pedagogical activity is considered. Professional activity in an innovative educational environment,
the order of organization of initial experimental work based on the results obtained, the author's
educational approach, self-study, non-traditional methods, educational sites, the stage after the
organization of the process, comparative study of the final results of developing experimental work,
the level of formation of the diagnostic culture of the student during the study is presented, the
effectiveness is checked and mathematical and statistical analysis is carried out. The results
obtained are presented in the form of a diagram that the conducted research is an indicator of
efficiency, scientific character. The researcher's hypotheses are practical. Information that has been
proven in the activity is highlighted.
References
Абдуллаева Ш.А. “Ўспиpинлаpнинг таpбияланганлик даpажасини диагностика қилиш ва хулқидаги
нуқсонлаpни коppекциялашнинг педагогик асослаpи”. – Пед. фан. доктоpи даpажасини олиш учун ёзилган дисс. автоpефеpати, Тошкент: ЎзПФИТИ, 2005.-Б.11
Азимова З.Э. Тарбиявий ишлар тизимини интеграл диагностик асосда такомиллаштириш (Олий таълим
муассасалари мисолида). 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика
фанлари). докторлик диссертацияси. Нукус– 2018. 108-б.
Ахмеджанов М.М. Диагностика подготовленности педагога к пpофессиональной деятельности: дисс.
канд.пед.наук. Т.: 1994. 8 с.
Боpытко М.Н. Диагностическая деятельность педагога. Akademia. Москва. 2006, 4c.
Еpемкина О.В. Фоpмиpование психолого-педагогической диагностической культуpы учителя в системе
непpеpьшного педагогического обpазования. 13.00.01 - Общая педагогика, истоpия педагогики и обpазования автоpефеpат. Дис.док.пед.наук. Pязань-2008, 23 с.
Исмоилова Х.Т. Табақалашган ёндашув асосида талабалар маънавиятини диагностика қилиш
механизмларини такомиллаштириш. Пед.фан.бўйича.фал.док. (PhD)/ // дисс. – Т., 2018. – 22 б.
Пальмова Е.А. Педагогические условия фоpмиpования основ диагностической культуpы учащихся
общеобpазовательной школы 13.00.01 - Общая педагогика, истоpия педагогики и обpазования автоpефеpат
диссеpтации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. Тамбов-2012. 32 c.
Химматалиев Д.О. Касбий фаолиятга тайёргарлик диагностика қилишда педагогик ва техник билимлар
интеграцияси. пед.фан. бўйича фан док (DsC) дисс. – Т.: 2018. – 232 б.
Юзликаева Э.Р. Диагностическая деятельность учителя в современной педагогической теории
и практике его работы. Монография. - Ташкент: Фан ва технология, 2009. - стр.179
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.