FORMATION OF PERSONAL COMPETENCE WITH THE ACCOUNT OF PHYSIOLOGICAL DEVELOPMENT OF CHILDREN.
DOI:
https://doi.org/10.56122/..v2i2.49Keywords:
Children, adolescence, physiological development, personality, competence, maturation process, sociological, psychomotor, competenceAbstract
This article describes the physiological development of children, the child's dynamic growth process, the biological maturity of the child is the proper formation of personal computer compatibility with the physiological development of the growing organism, significant irregularities in physiology, environmental and hygienic assessment of the territorial state of physiology development, analysis, upbringing, training, recreation, recreation of social factors, as well as the process of mature, biological treatment of children and adolescents, sortational directive, psychombromic behavior, reliable and informational indicators, development of new knowledge, and the development of children, self-employment, and personal responsibility, and the basic accountability of children, in other words, provided.
References
Михеева Е.В.Физическое развитие детей дошкольного возраста;
Н. Н. Кожухова, Л. А. Рыжкова, М. М. Борисова Методика физического воспитания и развития ребенка;
Саматова А.А., Жаныкулова Г.Р., Жороева Р. Балдарды тарбиялоодогу ата-энелерден кетирилүүчү каталар, Наука новые технологии и инновации кыргызстана 2021-ж., №8;
Саматова А.А., Кошматова Ж.Ж., Жаныкулова Г.Р. Баланын өсүп-өнүгүүсүндөгү биогенетикалык факторлордун таасири, Известие вузов Кыргызстана 2021-ж., №3;
Саматова А.А., Миралы кызы А., Мурзаева А.К. Баланын өсүп өнүгүүсүнө ата-энелердин салымы, Известие вузов Кыргызстана 2021-ж., №3;
Саматова А.А., Чоров М.Ж. Мурзаева А.К. Балдардын өсүп өрчүүсүнө үй-бүлөлүк билимдин таасири, Наука новые технологии и инновации кыргызстана 2021-ж., №8;
Соколова, Н.А. Компетентностный подход и проблемы социальнопедагогической поддержки ребенка / Н.А. Соколова // Личностно развивающее профессиональное образование: материалы V международной науч.-практ. конф.– Екатерин-бург: Изд-во РГППУ, 2005. – Ч. III. – С. 42–44.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.