PEDAGOGICAL ASPECT TRAINING DETAILS 10-12 YEARS OLD GRECO-ROMAN BORBE
DOI:
https://doi.org/10.56122/..v1i2(22).82Keywords:
Greco-Roman wrestling, pedagogy, training, 10-12 years old, children, sports.Abstract
Pedagogical aspects of teaching Greco-Roman wrestling to children 10-12 years old are discussed in this scientific article. Greco-Roman wrestling is an Olympic sport that requires a combination of physical strength, flexibility, balance and technique. However, there are peculiarities in the education of children of this age, which require a special approach from teachers and trainers. The article deals with the psychophysiological features of children aged 10-12 years, as well as the influence of training on their physical and mental development. It is based on modern scientific research, as well as the experience of trainers and teachers working with children of this age. At the same time, the pedagogical methods used in teaching Greco-Roman wrestling to children 10-12 years old were described.
References
Божович Л.И. Личность и ее формирование в детском возрасте: Психологическое исследование. М.: Просвещение, 1968.
Круглова Н.Ф. Индивидуально-типологические особенности построения регуляторной структуры учебной деятельности подростками // Прикладная психология. 2002. № 6. С. 19-26.
Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество. М.: «Академия», 1997. [URL: http://rrpedagogy.ru/journal/article/760/].
Бальсевич В.К. Выявление и развитие спортивного таланта / В.К. Бальсевич //Современные достижения спортивной науки: Тез. докл. междунар. конф. -СПб., 1994. – С. 3. 2.
Бриль М.С. Перспективы совершенствования системы отбора юных спортсменов / М.С. Бриль, В.П. Филин //Теория и практика физической культуры. – 1982. – №8. – С. 30-32.
Булгакова Н.Ж. Время упреждения, надежность и точность как критерии оценки методов прогнозирования спортивной перспективности / Н.Ж. Булгакова //Теория и практика физической культуры. – 1984. – №5. – С. 20-22.
Булкин В.А. Педагогическая диагностика как фактор управления двигательной деятельностью спортсменов: Автореф. дис. д-ра. пед. наук. – М., 1987. – 44 с.
Вайнгартен X. Построение тренировочных планов с точки зрения психологов / Х. Вайнгартен //Отбор и детско-юношеский спорт: Зарубеж. науч. исследования. – М., 1991. – Вып. 2. – С. 23-26.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Bulletin of the Osh State Pedagogical University named after A. Myrsabekova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.