АДАБИЙ ОКУУ САБАГЫНДА ЖОМОКТОРДУ ОКУТУУНУН ЫКМАЛАРЫ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i1.72##semicolon##
кɵрсɵткүч, жомок, жанр, илгерки, ой-кыял, окуучу, турмуш, эпика, фольклор, дүйнɵ, кɵз караш, проблема, композиция, лингвистика, комплекс.Аннотация
Бул макалада жомокторду айтып берүү жана аларды кɵрсɵтүү менен окуучулар алдын ала даярдалып турары маалым. Бул иш аркеттин башкы көрсөткүчү – баланын ой – кыял, мүдɵɵсүн жогорку деңгээлде өнүгүшүнɵ салым кошо алат. Фольклордук жанрдагы жомокторду окутуу менен балдарга чыгармачылыгын ɵстүрүү үчүн чыгармачылык окуу методун көп пайдаланары да таасирдү экенин баса белгилеп жазылды. Бала ошол жомокту угуп атып текстти кабыл алат жана аны жашоосунда элестетип ɵзүнɵ туура тарбия ала алгыдай болоруна шарт түзɵт. Жомоктор баланын ой – чабытын ɵнʏктʏрʏп, баланын ойлоо жɵндɵмдʏʏлʏгʏн арттырат. Илгертен абышка – кемпирлерлер жаш балдарды чогултуп алып, турмушта акылдуу болууга, жашоого даярдоо ʏчʏн жомок айтуу менен уктатып, жомок угуу менен жан – дʏйнɵсʏн байытып, толтуруп келет. Ошондуктан бул макалада жомоктун кайсы түрүн мисалга албайлы – адабий окуу сабагын ɵтүп жаткан учурунда же үйрөтүп жаткан учурда окуучулар алдын ала даярдалууга тийиш. Бул даярдыктын башкы көрсөткүчү – баланын кыял чабытынын жогорку деңгээлде өнүгүшүнɵ салым кошот.
##submission.citations##
Муратов А.Ж. Кыргыз адабиятын окутуу: теориясы жана практикасы [Текст] / А.Муратов. – Б.: 2013. – 554 б.
Мухина, С.А. Нетрадиционные педагогические технологии в обучении [Текст] / С.А. Мухина, Соловьева А.А. – Ростов на Дону: Феникс, 2004.
Новиков, Н.В. Образы восточнославянской волшебной сказки [Текст] / Новиков Н.В. -Л; 1974.-256 с.
Новикова, A.M. Творческий портрет сказочницы А.К. Барышниковой (Куприянихи). Публикацию подготовила Т.В. Зуева//Сказки и несказочная проза: Сб. науч. трудов. [Текст] / Новикова A.M. -М., 1992. - С.136-150.
Новикова, Т.А. Эпос и миф. [Текст] / Новикова Т.А. - СПб: Наука, 2001.- 194 с.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.