ADVANTAGES OF DIFFERENTIAL RATIO IN THE PRIMARY CLASS

Authors

  • Нуркан Мендибаева Ошский государственный педагогический университет им. А. Мырсабекова
  • Anvar ryzy Gulnaz OSPU n.a. A.Myrsabekov

DOI:

https://doi.org/10.56122/..v1i1(23).126

Keywords:

Ачкыч сөздөр: дифференциация, дифференцияланган мамиле, ички дифференциация, иш формалары.

Abstract

Annotation: This article discusses the use of a learning strategy that takes into account the individual characteristics, capabilities and abilities of all students in the class. Thanks to a differentiated approach, the teacher can determine the level of students and take into account the individual characteristics, interests, abilities and skills of each student, using their strengths to increase learning and modify teaching accordingly. In the article, we consider ways to implement a differentiated approach in the learning process in frontal, group and individual forms and at different stages of the lesson.

References

Колдонулган адабияттар:

Антропова М.В. Дифференцированное обучение: педагогическая и физиологогигиеническая оценка // Педагогика. –1992. –№9-10. –С.39–51.

Вендровская Р.Б., Шахмаев Н.М. Дифференциация обучения//Российская педагогическая энциклопедия. Т. 1.–М., 1993.

Выготский Л.С. Психология развития ребенка. — М: Изд-во «Смысл», изд-во «Эксмо», 2004. — 512с.

Касымова Г.А. Педагогические условия формирования у будущих учителей начальной школы компетентности оценивания достижений учащихся / Автореф. дисс. канд.пед.наук:13.00.01.–Б., 2014. – 23 с.

Мамлекеттик тил жана энциклопедия борбору. Кыргыз педагогикасы (энциклопедиялык окуу куралы). - Б.: 2004,

1-2-модуль Башталгыч мектепте дифференциалдык жана интеграциялык окутуу. Орозова Р.А., Эсенгулова М.М. Усупова М.К. ж.б. Бишкек-2021

Published

2024-05-28

How to Cite

Мендибаева, Н., & Anvar ryzy , G. (2024). ADVANTAGES OF DIFFERENTIAL RATIO IN THE PRIMARY CLASS. Bulletin of the Osh State Pedagogical University Named After A. Myrsabekova, 1(1(23). https://doi.org/10.56122/.v1i1(23).126