СЫНЧЫЛ ОЙ ЖҮГҮРТҮҮ АРКЫЛУ СТУДЕНТТЕРДИН КРЕАТИВДҮҮЛҮК КОМПЕТЕНТТҮҮЛҮГҮН ӨНҮКТҮРҮҮ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i2.223##semicolon##
Сынчыл ой жүгүртүү, студенттердин креативдүүлүгү, креативдүүлүк компетенттүүлүгү,чыгармачыл жөндөмдөр, өнүктүрүү процессАннотация
Бул изилдөө студенттердин креативдүүлүк компетенттүүлүгүн өнүктүрүүдө сынчыл ой жүгүртүүнүн (critical thinking) ордун жана маанисин изилдөөгө багытталган. Окутуу процессинде сынчыл ой жүгүртүүнү креативдүү ой жүгүртүү менен айкалыштыруу студенттердин чыгармачыл жөндөмдөрүн өркүндөтүүдө натыйжалуу метод катары каралат. Изилдөөнүн негизги максаты – чыгармачыл жана сынчыл ой жүгүртүүнү интеграциялоо аркылуу студенттердин интеллектуалдык жана чыгармачылык потенциалын жогорулатуу стратегияларын иштеп чыгуу.
Изилдөөнүн методологиясында проблемалык окутуу (problem-based learning), идеяларды генерациялоо (brainstorming) жана аналитикалык тапшырмаларды чечүү сыяктуу ыкмалар колдонулду. Креативдүүлүктү баалоо үчүн атайын индикаторлор жана диагностикалык инструменттер иштелип чыгып, практикалык иш-чаралар жүргүзүлдү. Натыйжалар көрсөткөндөй, сынчыл ой жүгүртүүнү өнүктүрүү чыгармачыл көйгөйлөрдү чечүү, идеяларды эркин жаратуу жана инновациялык чечимдерди кабыл алуу жөндөмдөрүн олуттуу жакшыртат.
Жыйынтыгында, изилдөө сынчыл ой жүгүртүүнүн креативдүүлүк компетенттүүлүгүн өнүктүрүүдөгү маанилүүлүгүн тастыктап, анын окутуу процессинде кеңири колдонулушу студенттердин билим берүү сапатын жогорулатууга өбөлгө түзөрүн көрсөттү. Бул изилдөө педагогикалык практика үчүн конкреттүү сунуштарды жана методологиялык негиздерди берет.
##submission.citations##
Акматова, А. Ш. (2018). Педагогикалык процесстерде чыгармачылык жана сынчыл ой жүгүртүүнүн ролу. Бишкек: Билим берүү жана тарбия берүү изилдөө борбору
Асанова, Н. А. (2017). Студенттердин аналитикалык жана креативдүү жөндөмдөрүн өнүктүрүү жолдору. Бишкек: "Билим" басмасы.
Жутанова, Г. А. К вопросу о достижении креативной компетентности студентов посредством повышения мыслителных способностей в учебном процессе http://www.bulletehttps://doi.org/10.33619/2414-2948/79/80 nnauki.ru.Бюллетень науки и практики / Bulletin of Science and PracticeТ. 8. №6. 2022 С.7012-716
Мурзалиев, Э. А. (2017). Жогорку билим берүү системасында креативдүүлүктү өнүктүрүү: теория жана тажрыйба. Бишкек: "Адабият" басмасы.
Рысбаев С.К. Деңгээлдик билим берүү технологиялары Бишкек-2024.20-21б
Чыныбеков, Б. И. (2021). Жогорку билим берүүдө инновациялык методдорду колдонуу. Бишкек: "Кыргыз университети" басмасы.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.