ОРТО МЕКТЕПТЕРДЕГИ ОКУУЧУЛАРГА КЫСКА АҢГЕМЕЛЕР АРКЫЛУУ АНГЛИС ТИЛИН ҮЙРӨТҮҮ ЖОЛДОРУ

Авторлор

  • Койлубаева Бурулча Кожоновна Ош мамлекеттик университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2.227

##semicolon##

Жомок, уламыш, аңгеме, окуу, окутуу, балдар

Аннотация

Бул макалада 9 -класстардагы балдарга англис тилин чет тили катары үйрөтүүдө аңгемелерди колдонуу боюнча изилдөөнүн натыйжалары берилген. Изилдөө ОшМУнун филология жана маданият аралык коммуникация институтунда англис тилин окутуунун методикасы кафедрасында бекитилген педагогикалык практика учурунда өткөрүлдү. Аталган маселе илимий изилдөө максатында демилгеленген. Изилдөө процессине ,  болочок мугалимдер “англис тилин үйрөнөбүз” деген долбоордун алдында, балдардын аңгемелерди өздөрүнүн кызыгуусуна жана жактыруусуна жараша тандоосуна мүмкүнчүлүк түзүп берүү менен, сабактарды пландаштыруу, маалыматтарды чогултуу жана талдоо иштери камтылгын.  Натыйжада, болочок мугалимдер  (практиканттар) ар кандай класстык көнүгүүлөрдү түрдүүчө жаңы методдор аркылуу; коммуникативдик,  долбоорго таянып үйрөнүү (Project based learning), физикалык оюндар (Total Physical Response) (TPR) жана  айлана чөйрөнү таануу (Natural Approach) методдорун колдонушту. Изилдөөнүн  жыйынтыгында, окуучулар жомокторду, аңгемелерди түшүнүп айтууда мотивациясы жогорулагандыгы жөнүндө баяндалат.

##submission.citations##

Алимбеков, А. Таалим-тарбия терминдеринин чечмелеме сөздүгү

[Текст] / А. Алимбеков, М. Комлексиз, А. Челикбай. – Бишкек: КТМУ, 2002.

«Адабий терминдер». Адабий терминдер. 1 июнь 2015. Web. 3 ноябрь 2016. <https://literaryterms.net/>.

Куртан, Х., Дахлберг С.А., (2004). Тилдер жана балдар: Бостон: Пеарсон билим берүү борбору.

Алимбеков, А. Теория и практика этнопедагогической подготовки учителя в системе высшего педагогического образования: Монография. – Б.: ОГПИ, 2009. –150 с.

https://www.commonlit.org/blog/10-short-stories-high-school-teachers-love-8046d35fad47/ , https://www.chompingatthelit.com/best-short-stories-for-middle-schoolers/

Biggs, M., & Büchler, D. (2008). Чыгармачыл жана маданий тармактарда практикага негизделген изилдөөлөрдүн сегиз критерийи. Искусство, дизайн жана жогорку билим берүү, 7(1), 5-18.

Кастро, М. (2002). Окуянын сыйкырдуу дүйнөсү: Ой жүгүртүү үчүн кээ бир жагдайлар. ПРОФИЛЬ, Мугалимдердин профессионал ын жогорулатуу маселелери, 3, 52-54

Койлубаева, Б. К. Гендердик билимди университеттин гуманитардык циклиндеги окуу дисциплиналарына интеграциялоонун принциптери жана ыкмалары [Текст] / Б. К. Койлубаева // ОшМУнун жарчысы. – 2021. – № 4.

жарыяланган

2024-12-10