КЫРГЫЗ ЭЛ ЖОМОКТОРУН БАЛА БАКЧАДА ОКУТУУ ЖАНА АЛАРДЫН ТАРБИЯЛЫК МААНИСИ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).279##semicolon##
сказки, воспитание детей, ценности , сострадание , трудолюбие, художественное чтение, ролевые игры, творчество, патриотизм, методы.Аннотация
Кыргыз эл жомоктору бала тарбиялоонун маанилүү куралы катары эзелтеден бери колдонулуп келет. Алар балдардын адеп-ахлактык сапаттарын калыптандырууга, дүйнө таанымын кеңейтүүгө жана чыгармачылык ой жүгүртүүсүн өнүктүрүүгө чоң жардам берет. Жомоктор жакшылык менен жамандыкты, адилеттүүлүк менен зулумдукту, эмгекчилдик менен жалкоолукту айкын көрсөтүп, балдарды туура жол тандоого багыттайт. Бала бакчада жомокторду окутуу атайын методдорго негизделип, балдардын кызыгуусун арттырууга жана активдүү катышуусуна шарт түзөт. Көркөм окуу, ролдорго бөлүп ойнотуу, сүрөт тартуу, талкуу жана кыймыл-аракеттик оюндар жомокторду натыйжалуу өздөштүрүүгө өбөлгө түзүлөт. Жомоктордун негизинде уюштурулган иш-чаралар балдардын логикалык ой жүгүртүүсүн, тил байлыгын жана социалдык көндүмдөрүн өркүндөтөт. Кыргыз эл жомоктору эмгекчилдикти, боорукердикти, адилеттүүлүктү жана тапкычтыкты даңазалап, балдарды акылмандыкка, чыдамкайлыкка жана ынтымактуулукка үйрөтөт. Алар кыргыз элинин маданияты, каада-салты жана жашоо образы менен тааныштырып, улуттук баалуулуктарды сиңирүүгө өбөлгө түзөт. Жомокторду туура тандоо жана окутуу методдорун колдонуунун негизинде балдар турмуштук тажрыйба топтоп, инсандык сапаттарын өркүндөтөт.
##submission.citations##
http://www.science-journal.kg/media/Papers/ivk/2019/3/157-160.pdf http://www.science-journal.kg/media/Papers/ivk/2019/3/157-160.pdf
Таштемиров Ж, Байходжоев С, Закиров С.”Кыргыз элинин оозеки чыгармачылык тарыхынын очерки” Фрунзе.1973-ж.
С.Закиров “Кыргыз макал-лакаптары” Фурунзе.1972-ж.
М.Сулайманов “Кыргыз балдар адабиятынын тарыхы” Ош1992-ж.
Н.В.Колесников.Г.И.Расулова Балдарды мектепке даярдоо”Наристе” программасы 480 саат Б 2015-ж-136 б.
Элдик жомокторду классификациялоонун көп түрдүүлүгү Шербаева Ж.Р. http://www.science-journal.kg/media/Papers/nntiik/2021/5/%D0%9D%D0%9D%D0%A2_-_5_2021_200-204.pdf
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





