ОКУУЧУЛАРДЫ ЭКОЛОГИЯЛЫК ЖАКТАН ТАРБИЯЛООНУН КАРАЖАТТАРЫ

Авторлор

  • Омурзакова Гульнара Таштановна Баткен мамлекеттик университетин
  • Абдумаликова Фарангиз Баткен мамлекеттик университетин

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).284

##semicolon##

жаратылыш кубулуштары, экологиялык абал, проблемалар, окутуу, экологиялык тарбиялоо, жаратылыш, курчап турган чөйрө, кам көрүү, сактоо, каражаттар, методдор.

Аннотация

Жер жүзүндөгү экологиялык кырдаал, экологиялык проблемалардын глобалдуу мүнөзү жана алардын жер планетасынын  ар кайсы региондорунда пайда болушу ар бир адамдын, кээ бир элдердин жана жалпы эле адамзаттын ойлонуусун кайра курууга алып келет. Ушуга байланыштуу экологиялык билим берүү инсанды окутуунун, тарбиялоонун жана өнүктүрүүнүн үзгүлтүксүз жараяны катары  каралып, алардын илимий жана практикалык билимдерине жана ык-машыгууларына, жүрүш-турушуна,  ишмердүүлүгүнө багытталат. Булар педагогикалык теориянын жана практиканын жаңы приоритеттүү багыты болуу менен бирге ден соолукка жана курчап турган социалдык чөйрөгө жоопкерчиликтүү мамилени камсыз кылат. Учурдагы экологиялык проблемалардын курч мүнөзү мектеп алдына чоң социалдык жана экономикалык маанидеги милдеттерди коет: аларга жаш муундарды жаратылышка аяр мамиле жасоого ошондой эле  жаратылыш байлыктарын сактоого тарбиялоо кирет. 

##submission.citations##

https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/242/145

https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/242/145

Арчегова И. Б. Экологическое мировоззрение – основа развития // Проблема экологии. – 2003. - №2. – С. 54 – 55.

Букин А. П. В дружбе с людьми и природой. – М.: Просвещение, 1991. – С.45 – 46.

Зверев И. Д. Экология в школьном обучении: Новый аспект образования. – М.: Просвещение, 1980. – С.35 - 36 .

Сухомлинский В.А. «О воспитании».

жарыяланган

2025-05-13