БАШТАЛГЫЧ КЛАССТАРДА ФОЛЬКЛОРДУК ЧЫГАРМАЛАРДЫ КОЛДОНУУ ЫКМАЛАРЫ
##semicolon##
folklore, fairy tales, proverbs, misconceptions, songs of instruction, speech culture, logical thinking, pedagogical methods.Аннотация
Бул макалада башталгыч класстарда фольклордук чыгармаларды колдонуу ыкмалары жана алардын окуучулардын тилдик, эстетикалык, адеп-ахлактык өнүгүүсүнө тийгизген таасири каралат. Фольклордук чыгармалар – бул элдик маданияттын маанилүү бөлүгү болуп, балдардын руханий дүйнөсүн байытып, алардын акыл-эстүү, боорукер жана чыгармачыл инсан болуп калыптанышына өбөлгө түзөт. Макалада жомоктор, макал-лакаптар, жаңылмачтар, табышмактар жана санат-насыят ырларын окуу процессинде пайдалануу ыкмалары кеңири талданып, алардын ар биринин окуучулардын өнүгүүсүнө тийгизген оң таасири баяндалат. Ошондой эле фольклордук чыгармаларды сабакта колдонуунун маанилүүлүгү, аларды окутуунун эффективдүү жолдору жана практикалык сунуштар берилет. Изилдөөнүн натыйжасында фольклордук чыгармалар окуучулардын сүйлөө маданиятын, логикалык ой жүгүртүүсүн, чыгармачылык жөндөмдөрүн жана адеп-ахлактык баалуулуктарын өнүктүрүүдө чоң роль ойной тургандыгы аныкталды. Бул макала мугалимдер, билим берүү тармагындагы адистер жана башталгыч класстарда иш алып барган педагогдор үчүн пайдалуу практикалык колдонмо болуп эсептелет.
##submission.citations##
Алиев К. "Элдик педагогиканын негиздери". – Бишкек: Илим, 2015. – 212 б.
Пропп В. "Фольклор жана турмуш". – Москва: Наука, 2010. – 189 б.
Байжигитов А. "Кыргыз макал-лакаптары жана алардын тарбиялык мааниси". – Бишкек: Илим, 2013. – 144 б.
Плотникова Е. "Балдардын сүйлөө маданиятын өнүктүрүүдө фольклордун орду". – Санкт-Петербург: Просвещение, 2017. – 198 б.
Акимова Т. "Балдарга элдик чыгармалар аркылуу билим берүү". – Алматы: Мектеп, 2018. – 176 б.
“А. Мырсабеков атындагы ОшМПУ жарчысы” илимий-усулдук журналы. 2024-ж. No.2(24). 2-Т. https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/253/178
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.