ЖОГОРКУ КЛАССТАРДА ДЕНЕ ТАРБИЯ САБАГЫН ОКУТУУДА ЧЫДАМКАЙЛУУЛУККА ТАРБИЯЛООНУН МЕТОДОЛОГИЯЛЫК ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮ

Авторлор

  • Мийзамов Мамашарип Баткен мамлекеттик университети Кызыл-кыя технология, экономика жана укук институту
  • Мийзамов. Омурбек Мамашарипович Баткен мамлекеттик университети Кызыл-кыя технология, экономика жана укук институту
  • Жакыпова Гузат Токторовна Баткен мамлекеттик университети. М. М. Тайиров атындагы, Кызыл-кыя гуманитардык педагогикалык институту

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).320

##semicolon##

Lateral crunches, speed, endurance, flexibility, aerobic, standard, interval, slopes, monotony, resources, intensity, specific, monotony, emotionality, factor, arousal, integrated.

Аннотация

Макалада   азыркы учурдагы,  жогорку класстардагы  дене тарбия сабагында жалпы чыдамкайлыктын өнүгүү деңгээли абдан чоң мааниге ээ. Ошондуктан дене тарбия сабактарында физикалык сапаттарды, физиологиялык дене түзүлүштү  өнүктүрүү негизги милдеттердин бири болуп саналат. Ден соолук жана дене системаларынын жакшы өнүгүшү физикалык сапаттардын: күчтүн,чыдамкайлыктын, шамдагайлыктын жана ийкемдүүлүктүн жогорку деңгээлде болушуна өбөлгө түзүлөт. Дени сак балдар келечекте дени сак улутту түзөт.

 Маанилүүлүгү: чыдамкайлык - бул ар кандай спорт менен машыккан  адамдын негизги физикалык сапаттарынын бири.

              Чыдамдуулук – бул берилген интенсивдүүлүктөгү ишти мүмкүн болушунча узакка аткаруу жөндөмдүүлүгү, чыдамкайлык кандай гана спорт түрү  болбосун физикалык жактан зарыл сапат болуп саналат. Чыдамдуулукка тарбиялабай туруп окуучу өнүгүүнүн жогорку  деңгээлине чыга албайт. Чыдамдуулукту өнүктүрүү окуу процессинин маанилүү бөлүгү болуп саналат, ошондой эле окуучуларды мелдештерге даярдоодо көңүл бурбай коюуга болбойт деген жыйынтык чыгаруу жөнүндө баяндалган.

##submission.citations##

Волков В.М. Теория и практика физической культуры: учебное пособие. М.: Издательство «Спорт», 2009.-315с.

Коренберг В.Б. Теория и практика физической культуры: учебное пособие. Спб.: Издательство «Питер», 2007.-215с.

Матвеев Л.П. Теория и методика физической культуры: учебное пособие. М.: Издательство «ФиС», 2008.-169с.

Холодов, Ж.К. Теория и методика физического воспитания и спорта М. Издательский центр «Академия», 2012.- 480с.

Лях В.И., Зданевич А.А. Программа общеобразовательных учреждений физического воспитания учащихся 1 – 11 классов – М.: «Просвещение»2010 130 с.

А. Ж. Мырсабеков атындагы ОГПИ жарчысы № 02 (12) 2015

жарыяланган

2025-05-13

##submission.howToCite##

Мийзамов , М., Мийзамов, О., & Жакыпова , Г. (2025). ЖОГОРКУ КЛАССТАРДА ДЕНЕ ТАРБИЯ САБАГЫН ОКУТУУДА ЧЫДАМКАЙЛУУЛУККА ТАРБИЯЛООНУН МЕТОДОЛОГИЯЛЫК ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮ. А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университетинин жарчысы, 2(1(25), 210–217. https://doi.org/10.56122/.v2i1(25).320