БИЛИМ БЕРҮҮЧҮ ОЮНДАРДЫН ОКУУЧУЛАРДЫН МОТИВАЦИЯСЫНА ЖАНА ИШ-АРАКЕТИНЕ ТИЙГИЗГЕН ТААСИРИ

Авторлор

  • Азимов Бектур Абдырахманович Ош мамлекеттик университети
  • Абдивоситова Айтолкун Газыбековна Ош мамлекеттик университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).352

Аннотация

Макалада заманбап билим берүү процессинде оюн технологияларын колдонуу маселеси каралат. Билим берүүчү оюндардын окуучулардын мотивациясына, когнитивдик өнүгүүсүнө жана окуу материалын өздөштүрүү процессине тийгизген таасири терең талдоого алынат. Оюн элементтери, мисалы, атаандаштык, сыйлыктар жана деңгээлдер, окуу процессин кызыктуураак жана жеткиликтүүрөөк кылат, ошондой эле окуучулардын көңүл буруу жана эс тутум жөндөмдөрүн өнүктүрүүгө көмөк көрсөтөт. Макалада Educaplay платформасынын мүмкүнчүлүктөрү да баяндалып, анын ар кандай интерактивдүү тапшырмалар аркылуу окуу процессин кантип жакшыртарын көрсөтөт.

Курчап турган дүйнөнү таанып-билүүбүз жана инсан катары өнүгүүбүз көбүнчө оюн процессинде болгон. Оюн иш-аракеттеринде баланын психикалык сапаттары жана инсандык өзгөчөлүктөрү эң интенсивдүү түрдө калыптанат. Оюн иш-аракеттин башка түрлөрүн пайда кылат, алар кийин өз алдынча мааниге ээ болот. Оюн иш-аракеттери психикалык процесстердин ээнбаштыгынын калыптанышына таасирин тийгизет.

Изилдөөнүн жыйынтыктары көрсөтүп тургандай, оюн технологияларын колдонуу окуучулардын академиялык жетишкендиктерине оң таасирин тийгизет жана билим берүүнүн натыйжалуулугун жогорулатат.

##submission.citations##

Абрамова Г.С. Деловые игры: теория и организация / Г.С. Абрамова, В.А. Степанович. — М: ИНФРА-М, 2018. — 189 с

Роль игры в психическом развитии ребенка. Здоровье и народная медицина. Медицина. Психология. [Электронный ресурс]: Режим доступа:http://medic.social/vozrastnaya-psihologiya_783/rol-igryi-psihicheskom-razvitii39647.html.

Игра захватывает школу // кусочки утопии: нас ждет геймификация образования. [Электронный ресурс]: Режим доступа: http://luckyea77.livejournal.com/831284.html

http://didaktor.ru/educaplay/

жарыяланган

2025-05-13