Мектептеги тарбиялык иштерде социалдык медианын ролу
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).357##semicolon##
социалдык медиа, сынчыл ой жүгүртүү, санариптик маданият, кибербуллинг, жарандык активдүүлүк, коомдук долбоорлор, медиа сабаттуулук, онлайн байланыш, социалдык тармактарАннотация
Бул макала социалдык медианын мектептеги тарбиялык иштерге тийгизген оң жана терс таасирлерин талкуулайт. Мазмунунда окуучулардын маалыматтык коопсуздук жана медиа сабаттуулугун өнүктүрүү зарылдыгы баса белгиленет. Мектеп, мугалимдер жана ата-энелердин ролу социалдык медианы туура жана жоопкерчиликтүү пайдалануу аркылуу окуучулардын жарандык активдүүлүгүн, чыгармачылыгын жана позитивдүү адаттарын өнүктүрүүдө маанилүү болуп саналат. Макала кибербуллингдин алдын алуу, окуучулардын эмоционалдык абалын көзөмөлдөө жана санариптик мейкиндиктеги этикалык нормаларды сактоо маселелерин талкуулайт. Мектептин расмий баракчалары аркылуу маанилүү маалыматты жеткирүү, окуучуларга мотивация берүү жана коомдук иш-чаралар тууралуу маалымат алмашуу мисалдар келтирилген. Мазмун социалдык медианын окутуу процессинде эффективдүү курал катары колдонулушун, окуучуларды заманбап технологияларды пайдаланууга даярдоо жана коомдук пикирди жогорулатуу максатында сунуштарды камтыйт. Ата-энелер менен мектеп жетекчилигинин биргелешкен аракеттери окуучулардын билим алуу процесси менен тарбиялык иштерге болгон мамилесин жакшыртууга өбөлгө түзөт. Бул сунуштар окуучулардын келечектеги универсалдык өнүгүүсүнө жана коомдо жоопкерчиликтүү жаран болууга өбөлгө түзүүдө маанилүү ролду ойнойт.
##submission.citations##
Жумабаева Гүлайым Абдысаматовна- «Тарбиялык процессте окуучулардын көйгөйлөрүн чечүүгө карата класс жетекчилерге жардам» Бишкек – 2019
https://arch.kyrlibnet.kg/uploads/NSUMOYUTOVA2023-2.pdf
https://eurasia.amnesty.org/wp-content/uploads/2021/07/bookkyr-1.pdf
https://journalist.kg/wp-content/uploads/2017/02/zhurnalistikanyn_negizderi.pdf
https://mediasabak.org/media/31f54031-1817-41ea-856c-4f3ac770271e.pdf
https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/issue/view/18/38 [37-41]
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.