ПЕДАГОГИКАЛЫК ЧЫГАРМАЧЫЛЫКТЫН КАЛЫПТАНЫШЫНА ТААСИР ЭТҮҮЧҮ ШАРТТАР ЖАНА ФАКТОРЛОР

Авторлор

  • Абдразакова Клара Сагынбаевна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i2.426

##semicolon##

Pedagogical creativity, innovative methods, STEM, project-based learning, digital technologies, interactive methods, creativity, teachers' professional development, creative abilities, educational process, teacher stimulation, quality of education.

Аннотация

Педагогикалык чыгармачылык билим берүү процесстеринде мугалимдердин жана окуучулардын чыгармачылык жөндөмдөрүн өнүктүрүүдө өтө маанилүү роль ойнойт. Бул макалада педагогикалык чыгармачылыкты калыптандырууга таасир этүүчү шарттар жана факторлор кеңири талданган. Окуучулардын жана мугалимдердин чыгармачылыгын өнүктүрүү үчүн кандай шарттар түзүлүшү керектиги жана аларды ишке ашыруу жолдору каралат. Мугалимдин өзгөчөлүктөрү, анын педагогикалык чеберчилиги, креативдүүлүгү жана коммуникациялык жөндөмдөрү педагогикалык чыгармачылыкты калыптандырууга чоң таасир этет. Ошондой эле, заманбап билим берүү ыкмалары, анын ичинде STEM, проекттик окутуу, цифралык технологиялар жана интерактивдүү методдорду колдонуу аркылуу чыгармачылык жөндөмдөрдү өнүктүрүүнүн мүмкүнчүлүктөрү талкууланат. Мугалимдер үчүн профессионалдык өнүгүү жана креативдүүлүктү стимулдаштыруу боюнча сунуштар, аларды билим берүү процессине жаңы идеяларды киргизүүгө үндөп, чыгармачылыктарын жандандырууга көмөк көрсөтөт. Бул изилдөө билим берүү чөйрөсүндөгү инновацияларды жана мугалимдердин чыгармачылыгын стимулдаштыруу аркылуу жалпы билим берүү сапатын жакшыртууга өбөлгө түзөт.

##submission.citations##

Ажибаева, А. Ж. Реализация личностно-ориентированного подхода в профессиональном воспитании будущего педагога [Текст]: автореф. дис. … канд. пед.наук : 13.00.01 / А. Ж. Ажибаева. – Бишкек, 2007.

Асипова, Н. Билим философиясы жана тарыхы. – Бишкек, 2010.

Баранов, А. М. Профессиональное развитие учителя. – Санкт-Петербург: Питер, 2019.

Бекбоев, И. Б. Инсанга багытап окутуу технологиясынын теориялык жана практикалык маселелери [Текст] / И. Б. Бекбоев. – Бишкек: Педагогика, 2004.

Ветлужская, Е. В. Эмоциональный интеллект для учителей. – Москва: Педагогика, 2018.

Дмитриева, В. В. Эмоциональный интеллект и педагогический процесс. – Екатеринбург: Уральский университет, 2021.

Лимонова, Т. С. Педагогическое творчество и инновации. – Казань: Издательство Казанского университета, 2019.

Макарова, Н. В. Методические рекомендации по развитию педагогического творчества. – Москва: Просвещение, 2020.

Маткасымова , М. (2024). ЭВОЛЮЦИЯ РАЗВИТИЯ КОНЦЕПЦИИ "ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ НАЧАЛЬНЫХ КЛАССОВ". Вестник Ошского государственного педагогического университета имени

Мурзаканова, Г. А. Формирование эстетической культуры будущих учителей / Г. А. Мурзаканова // Известия ВУЗов Кыргызстана. – 2016. – № 7. – С. 104-106. – EDN WAJYCH.

Павлова, Т. В. Инновационные методы образования. – Екатеринбург: Уральский университет, 2022.

Фролова, Л. М. Создание условий для развития творческих способностей. – Казань: Казанский университет, 2021.

https://www.openread.academy/en/paper/reading?corpusId=214214541

https://www.openread.academy/en/paper/reading?corpusId=535348469

жарыяланган

2025-10-23