КӨРКӨМ ЧЫГАРМАЛАРДА МУГАЛИМДИК КЕСИПТИН КӨП КЫРДУУ ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮНҮН ЧАГЫЛДЫРЫЛЫШЫ

Авторлор

  • Aкматали Алимбеков Kыргыз-Түрк “Манас” университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).464

##semicolon##

көркөм адабият, педагогика, мугалим, кесиптик өзгөчөлүктөр.

Аннотация

Сунушталган изилдөөдө түрдүү доорлордогу, түрдүү улуттук маданий алкактагы мугалимдердин инсандык жана кесиптик сапаттарындагы өрнөктүү үлгүлөр менен бирдикте өксүк көрүнүштөр педагогикалык кесиптин нормативдик талаптарына ылайык реконструкцияланат. Изилдөө сапаттык изилдөө моделине ылайык документ анализи методу аркылуу түрдүү жазуучулардын чыгармаларындагы мугалимдердин образдарын педагогикалык өңүттөн талдоо аркылуу жүзөгө ашкан. Изилдөөнүн булактары б.а. талдоого алынган көркөм чыгармалардагы мугалимдер бири биринен айрымалуу элдерге, бири биринен айрымаллуу тарыхый доорлорго таандык. Бирок, алардын баарын мезгил менен мейкиндиктин мерчемине баш ийе бербеген улуу кесипке таандык түбөлүктүү асыл сапаттар менен кейиштүү кемчиликтер бириктирип турат. Көркөм адабий чыгармалардагы мугалимдердин образы азыркы мугалимдер үчүн аталган кесиптин табиятын көп кырдуу чен-өлчөмдөрдүн чегинде аңдоо, таануу жана аларга карап түздөнүү үчүн татыктуу билим жана таасирлүү ориентир боло алат.

##submission.citations##

Güntekin, R. N. (2016). Çalıkuşu, İstanbul: İnkılap Yayınları.

Айтматов Ч. 5 томдон турган чыгармаларынын жыйнагы: А.Акматалиевдин жалпы редакциясы астында. – Б.: Шам, 1999. – 1-т.,

Алимбеков, А. Айтматовдун чыгармаларындагы мугалимдердин нарк насили // Эл агартуу. – Б., 2009. – №3-4. – 1-7-бб.

Верцман И.Е. Жан-Жак Руссо. – 2-ое изд., перераб. и дополн. – М.: «Худож. лит.», 1976. – 310 с.

Гапаров М. Экөө ээн бакта: Повесттер, аӊгемелер жана драмалар / М. Гапаров. – Б.: Турар, 2009. – 552 б

Касымбеков Т. Жетилген курак. Бишкек: 2020. – 288 б.

Муратов А. Чынгыз Айтматов жазуучу этнопедагог.-Б.:2006.-138 б.

Петров Г. Мыкты адам. 2-басылышы.Бишкек:2020.- 64 б.

Полонский Г. Ключ без права передачи. Москва. 1980. - 224 с.

Рабле Ф. Гаргантюа и Пантагрюэль. М.: Художественная литература, 1973. 783 с.

Соловьев Г. Е. А. С. Макаренко и Г. Ноль: педагогические параллели // Актуальные вопросы образования, науки и культуры в интересах устойчивого развития. – Арзамас: Арзамасский филиал ННГУ, 2021. – С. 82–87.

Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям. Киев: Радянська школа. 1973. 288 с.

Фонвизин Д. И.. Собрание сочинений в 2 томах. Том 2. М., 1959 - 345 с.

Фрадкин Ф.А., Плохова М.Г., Осовский Е.Г. Лекции по истории отечественной педагогики: Учебное пособие для студентов высших и средних учебных заведений. – М.: ТЦ СФЕРА, 1995. – С. 132

жарыяланган

2025-11-11

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##