БАШТАЛГЫЧ КЛАССТАРДЫН ОКУУЧУЛАРЫНЫН КЕП ИШМЕРДИГИН КАЛЫПТАНДЫРУУДА ТЕОРИЯ МЕНЕН ПРАКТИКАДАГЫ ШАЙКЕШСИЗДИКТЕР
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i2.468##semicolon##
башталгыч класстар, кеп ишмердиги, теория менен практика, коммуникативдик компетенттүүлүк, педагогикалык технологиялар.Аннотация
Бул макала башталгыч класстардын окуучуларынын кеп ишмердигин калыптандырууда теория менен практикадагы шайкешсиздиктерди изилдөөгө багытталган. Учурда билим берүү системасында башталгыч класстардын окуучуларынын тилдик жана коммуникативдик компетенттүүлүгүн өнүктүрүү өзгөчө актуалдуу маселе болуп эсептелет. Изилдөөнүн предмети – окуучулардын кептик жөндөмдөрү жана мугалимдердин теориялык жана практикалык көндүмдөрү. Изилдөө аналитикалык, салыштыруу, талдоо, сурамжылоо, интервью жана практикалык байкоо методдору аркылуу жүргүзүлгөн. Натыйжалар көрсөткөндөй, теориялык билим менен практикалык сабактардын ортосунда айырмачылыктар бар, бул окуучулардын тилдик компетенттүүлүгүнүн жетишсиз өнүгүшүнө, сөз байлыгынын чектелүүсүнө жана коммуникативдик көндүмдөрүнүн начар калыптанышына алып келет. Шайкешсиздиктер мугалимдердин методикалык даярдыгынын жетишсиздиги, эски же формалдуу окутуу ыкмаларынын колдонулушу, методикалык камсыздоонун сапатынын төмөндүгү жана практикалык көнүгүүлөрдүн аздыгы менен байланыштуу. Изилдөө көрсөткөндөй, теория менен практиканы интеграциялоо, интерактивдүү жана долбоордук методдорду колдонуу, практиканын мазмунуна көңүл буруу, рефлексиялык процессти өнүктүрүү жана ментордук колдоо башталгыч класстардын окуучуларынын кептик компетенттүүлүгүн натыйжалуу калыптандырууга мүмкүндүк берет. Алынган жыйынтыктар билим берүү сапатын жогорулатуу жана мугалимдердин кесиптик компетенттүүлүгүн жогорулатуу үчүн практикалык сунуштарды иштеп чыгууга негиз түзөт.
##submission.citations##
Гапарова Ч. Башталгыч класстарда кызматчы сөздөрдү окутууда тилдик жана кептик компетенцияларды калыптандыруучу көнүгүү жумуштары / Ч.Гапарова //Жусуп Баласагын атындагы кыргыз улуттук университетинин жарчысы. – 2025. - №2. - 49-53-б. https://vestnik.knu.kg/wp-content/uploads/2025/09/%D0%92%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA-%D0%9A%D0%9D%D0%A3-2-2025.-1.pdf
Турдубаева К.Т. Мотивациялык методдор билим берүүнүн сапатын жогорулатуунун каражаты катары / К.Т. Турдубаева // ОшМПУнун жарчысы. – 2025. – 1-том, №2 (24). -119-122-б. https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/198/118
Гапарова Ч. Иш кагаздары жөнүндөгү окуу материалдарынын предметтик стандартка ылайык класстар боюнча бөлүштүрүлүшү жана алардын окуу китептеринде берилиши / Ч.Гапарова // Ош МУнун Жарчысы. – №3. – 2019. 97-100 https://arch.kyrlibnet.kg/uploads/OSUGAPAROVA.pdf
Сакиева С.С.Башталгыч класста кыргыз тилинин окутуунун методикасы: учурдагы абалы жана көйгөйлөрү / С. Сакиева. А.Амирова, А. Аширалиева // ОшМПУнун жарчысы. – 2025. - 2-том, №1 (25). -186-191-б. https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/285/264
Юсупова А. Роль искусственного интеллекта в трансформации традиционных методов обучения: развитие речевой деятельности учащихся через образовательные проекты [Текст] / А.Юсупова, Ч.А.Гапарова, М.К.Мадумарова. – Чебоксары: ИД “Среда”, 2024. – 232 с. – ISSBN978-5-907830-84-4. – DOI 10.31483/а -10656 41-49-б. https://phsreda.com/ru/article/113974/discussion_platform
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





