8-класстын геометриясы боюнча “Үч бурчтуктардын аянтына” карата түйүндүү маселелердин мазмуну, аларды чыгаруунун жана колдонуунун технологиясы.

Авторлор

  • Мадраимов Сапарбек Мадраимович А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Мелисбек Малабеков А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Динара Билал кызы А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i2.6

##semicolon##

маселе, түйүндүү, талаптар, үч бурчтук, Герон, Пифагор, аянт

Аннотация

      Мектептин бардык предметтери боюнча  окуу материалдарынын мазмунун тынымсыз өсүшү, жаңы предметтердин пайда болушу, маалыматтардын, фактылардын, чоң көлөмүн иштеп чыгуу, өздөштүрүү, эстеп калуу, эффективтүү колдонууну үйрөтүү- окуучулардын ден соолугуна, ашыкча иштөөгө жана натыйжалуулуктун төмөндөшүнө алып келет. Ашыкча окуу жүктөмдөрүнүн натыйжасында окутуунун сапаты төмөнкү бойдон калууда.

   Биз бул макалабызда, окуучулардын ашыкча окуу   жүктөмдөрүн алып таштап, тигил же бул теманы өткөндө түйүндүү гана маселелерди иштетип калган маселеде түйүндүү маселелерди колдонуп чыгууга болорун көрсөтмөкчүбүз.

    Макалада түйүндүү маселеге аныктоо берилип, геометрия предметинин айрым темаларына түйүндүү маселелерди тандап алуунун талаптарына токтолгонбуз.

    Түйүндүү маселеге коюлган талаптар боюнча тигил же бул темага маселе тандоо сунушу айтылган.

         Макалада 8-класстын геометриясында “фигуралардын аянттары” деген главанын  39-параграфында “Үч бурчтуктардын аянты” өтүлүп, бул темага карата  түйүндүү маселелер тандалып алынып, аларды чыгаруунун методикасы иштелген. Ошондой эле түйүндүү маселелерден башка маселелерди чыгарууга колдонуу көрсөтүлгөн.

            Жалпылап айтканда, окуучулар менен тигил же бул темага түйүндүү маселелердин системасын тандап алып, алардын чыгарылыштарын үйрөтүп чыгарылган маселелердин жолдорун башка бир маселерди чыгарууга колдонууну үйрөтсөк, окуучулардын билим сапаты бир топ жакшы болор эле деген тыянак менен макала аякталат.

##submission.citations##

Атанасян Л.С и др Геометрия 7-9 М.Просвешение 1991г 324с

Бекбоев И.Б ж.б Геометрия 7-9 Бишкек-2015 288 б

Зильберберг Н.И уроки математики: подготовка и проведение кн. для учителей М. «Просвешение» 1996г, 176с

Геометрия 7-9 классы: Опорные конспекты, ключевые задачи Т.А Лепехина издание 3-е. Волгоград: Учитель-154с

Пойа Д Математическое отрытие решение задач: М. «Наука» 1976

Погорелов А.В Геометрия 6-10 «Фрунзе» 1983-ж 345 б

жарыяланган

2022-11-30

##submission.howToCite##

Мадраимов, С., Малабеков, М., & Билал кызы, Д. (2022). 8-класстын геометриясы боюнча “Үч бурчтуктардын аянтына” карата түйүндүү маселелердин мазмуну, аларды чыгаруунун жана колдонуунун технологиясы. А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университетинин жарчысы, 1(2), 14–25. https://doi.org/10.56122/.v1i2.6

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##