FORMATION OF SOCIAL-COMMUNICATIVE COMPETENCES OF FUTURE MATHEMATICS TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.56122/..v1i2.387Keywords:
социалдык-коммуникациялык компетенттүүлүк, этикалык коммуникация, тимдик жана лидерлик сапаттар, эмпатия жана эмоционалдык интеллект.Abstract
In a developing society, new social processes are constantly underway in accordance with the requirements set by our independent state end the education system is tasked with new tasks, such as learning to take the right creative approach to each profession, forming a versatile, competent, and inquisitive individual, and changing the content, structure, and goals of quality teaching in all sections of the relevant subject to meet the requirements. The socio-communicative competence of future mathematics teachers is formed through constant active practice, continuous theoretical knowledge and continuous self-improvement in all aspects.
References
Мадраимов С. “Математика боюнча жогорку класстын окуучуларынын өз алдынча иштерин уюштурууга дифференцирленген мамиле” А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университетинин жарчысы. –Ош, 2023. №2 (22).
–С.36-42.
М.Н. Назаров «Геометрияны көрсөтмөлүү окутуунун кээ бир ыкмалары»
Шумилова Е.А. “Концепция формирования социально-коммуникативной компетентности будущих педагогов профессионального обучения” Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика.-М, 2010.-№2.-С.44-48.
Шумилова Е.А. “Модель формирования социально-коммуникативной компетентности будущих педагогов профессионального обучения в системе высшего образования” монография . – Челябинс: Дитрих, 2011. -258с.
Яковлева О.В. “Особенности методики формирования коммуникативной компотентности будущих учителей с использованием информационных технологий” Известия Российского государственного педагогического университета им. А.И.Герцена. -СПб,2006. -№22. –С.216-216.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Bulletin of the Osh State Pedagogical University named after A. Myrsabekova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





