EFFECTIVENESS OF INTEGRATED TEACHING OF LANGUAGE AND SUBJECTS IN PRIMARY GRADES
DOI:
https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).475Keywords:
интеграция, тилдик компетенция, башталгыч класстар, интеграцияланган сабак, тажрыйба, окуутуунун натыйжалуулугу,Abstract
This article examines the importance of integrating language and subjects in primary education and the modern trends in this educational process. The main focus is on developing students' comprehensive competencies by combining linguistic and subject knowledge. Integrated teaching enhances students' thinking, logical, and creative skills, while increasing their interest in lessons. In Kyrgyzstan, under the USAID "Okuu Keremet!" project, the CLIL technology has been implemented, improving the effectiveness of simultaneous language and subject learning. Teachers' methodological training, differentiated approaches, and interactive materials enrich the learning process and allow consideration of each student's individual needs. The article also highlights challenges in integrated teaching and ways to overcome them, emphasizing the importance of updating assessment systems. In conclusion, integrating language and subjects creates favorable conditions for improving education quality and developing students' intellectual potential.
References
Амалканова Б.Т., Мадумарова М.К., Куйчиев А.С . Гуманитардык предметтерди инновациялык технологиялар менен окутуунун жолдору Известия кыргызского государственного технического университета им. И. Раззакова. Киргизский государственный технический университет им. И. Раззакова. Бишкек.No4(56). 2020г. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=45705378
Мендибаева Н. Башталгыч мектепте интеграцияланган сабактар окуучуларды ар тараптуу өнүктүрүүнүн жана таанып билүү ишмердүүлүгүн активдештирүүнүн жолу катары А.Мырсабеков атындагы ОшМПУ жарчысы журналы. 2024 - ж. №1. (23) https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/issue/view/22
Мадумарова М.К. Кыргыз тилин окутууда стандарттуу эмес сабактарды колдонуу жана аларды баалоо А. Мырсабеков атындагы ОшМПУ жарчысы” илимий-усулдук журналы. 2025-ж. No.1(25). 2-Т https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/issue/view/26
Юсупова А. Роль искусственного интеллекта в трансформации традиционных методов обучения: развитие речевой деятельности учащихся через образовательные проекты. : монография. – Чебоксары: ИД «Среда», 2024. – 232 с. Вопросы образования и психологии 232.
https://phsreda.com/ru/article/113974/discussion_platform [4].
Мадумарова М. Методы интегрированного обучения заветов манаса в целях распространения национальной идеологии и укрепления государственности. Электронный научно-практический журнал “Синергия”. 2016. № 2. ст.7
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Bulletin of the Osh State Pedagogical University named after A. Myrsabekova

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





