МЕКТЕП ОКУУЧУЛАРЫНЫН АР ТАРАПТУУ ӨНҮГҮҮСҮНӨ МУЗЫКА САБАГЫНЫН ТИЙГИЗГЕН ТААСИРИ

Авторлор

  • Абдилатипов Суйунтбек Мусаевич А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Омошева Гүлзина А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2.210

##semicolon##

Музыка, окуучулар, сабак, мугалим, когнитивдик өнүгүү, социалдык көндүм, чыгармачыл ой жүгүртүү

Аннотация

Бул макалада мектепте өтүлүүчү музыка сабагындагы эске алынуучу бир канча эрежелер, окуучулардын, мугалимдердин ишемрдүүлүктөрү каралды. Ар бир бала таланттуу, айрыкча кээде тубаса музыкага шыктуу, жөндөмдүү балдар кездешет. Алардын жөндөм- шыгын билип, андан ары өркүндөтүү музыка мугалиминин негизги милдети.  Музыка сабагы окуучуларды ар атараптан өнүктүрүүчү болуп саналат. Окуучуларга үйрөтүлүүчү сабактагы эрежерлер көрсөтүлдү. Музыка эстетикалык тарбияны ишке ашыруунун негизги жолдорунун бири катары музыка мугалими менен окуучунун өз ара аракеттенүүсүнө толук мүмкүнчүлүк бери айтылды. Мугалимдердин интерактивдүү кырдаалды оптималдаштырып, классты кайра түзүшү керектиги, эркин жана жандуу атмосфераны түзүү, окуучуларды катышууга ынтызар кылып, ар бир музыкалык класста жаңы жандуу күчтөрдү тартуулоо керектиги сунушталды. Музыканын балдардын ар тараптан өнүктүрүүсү белгиленди.

##submission.citations##

Н.А.Ветлугина, Медтодика музыкального воспитание в дедском саду, Москва, 1989

Б.А.Малдыбаев, Музыка, Фрунзе «Мектеп» 1986

Касей М. ж. б. Музыка. Башталгыч мектептин 4-кл. үчүн окуу китеби / М. Касей, К. Шамбетова, А. Шакирова. – Б.: Билим-компьютер, 2015. – 120 б., илл.

Муратова А. М., Артыков К. Ж. Музыка: 6-кл.: Жалпы билим берүүчү мектептер үчүн окуу китеби.– Б.: Билим-компьютер, 2018. – 136 б., илл.

Сатиев Т., Хордо ырдоо/Сүрөтчүсү Р.Исаков.-Б.: Адабият, 1991.-72 б.

жарыяланган

2024-12-10