Сенсордук тарбия жана эрте курактагы балдардын жөндөмдүүлүгүн өнүктүрүү.

Авторлор

  • Нишанбаева Мерниса Анарбаевна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2.239

##semicolon##

сенсор, тарбия, форма, балдар, эрте курак.

Аннотация

Бала бакчада балдарды ар түртүү сенсордук тарбиянын көрөңгөсү байытууга көмөк көрсөтүү менен алардын кабыл алуусуна көңүл бөлүнөт. Бала бакчадагы балдар жаш курагына жараша көп нерселердин сапатын белгилерин ажырата билүүгө тарбиялоо жакшы жыйынтык берери шексиз. Анткени балдар өздөрү ойногон оюнчуктарды чачып, кайра жыйнап ойлоого жана  кубиктерди, пирамидаларды, үч, төрт бурчтук түрүндөгү ар кандай формадагы фигураларды таанып билүүсүнө сенсордук тарбиянын өзгөчөлүгү бар экенин белгиленген. Балдар бала бакчадагы ар кандай оюнчуктарды кармап көрүп алардын көлөмүн, чондуктарын, чоң, кичине, жумшак, катуу экенин сезип, андан таасирленип, көп колдонуучу оюнчуктарды таанып, билип үйрөнүүгө мүмкүнчүлүк түзүлөт. Көпчүлүк учурда балдар нерселердин айырмачылыктарын узун- кыска, бийиктиктерди жана айлана чөйрөдөгү ар түрдүү формадагы буюмдарды кабыл алуу аларды сезүү, бөлүп кароо сенсордук тарбиясынын негизги өзгөчөлүгү. Бала бакчадагы өтүлгөн сабактардын айырмасын,окшоштук жактарын тактап билүүгө тарбиялоо жакшы жыйынтык берери анык.

Балдар курчап турган чөйрөнүн нерселерди үлгүсүн көрө билүүсү, угуу, жыт билүү, дам татуу жана сезүү, кыймыл аракеттерди өнүктүрүү сенсордук тарбиянын негизи бөлүгү.

##submission.citations##

Мадаминов Г.М “Акыл эмгегинин маданияты” Бишкек 2020-ж. 88-89б

Тарбиячыларга кеп кеңештер 33-34б.

Термечикова Ч.Ж. Балдарыбыз өксүбөй жетилсин 20-21б.

А.Алимбеков.“Кыргыз эл педагогикасындагы адеп тарбиясы” Бишкек 2019-ж. 20-21,30 -31б.

Г.Мадаминов., “Бала тарбиялоодогу жаңы ыкмалар”., Бишкек 2019-ж. 35-36б.

жарыяланган

2024-12-10