КЕНЖЕ КЛАСС ОКУУЧУЛАРЫН КЫРГЫЗ ТИЛИ МЕНЕН МАТЕМАТИКА САБАГЫН ИНТЕГРАЦИЯЛАП ОКУТУУ

Авторлор

  • Калмурзаева Анипа Ташбаевна Баткен мамлекеттик университетинин М. М. Тайиров атындагы Кызыл-Кыя гуманитардык-педагогикалык институту
  • Байышова Гулаим Жакышовна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Турдумаматова Чолпонай Сагынбаевна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).274

##semicolon##

: интеграция, предмет, маалымат, тажрыйба, маданият, адабият, тема, окуучу, көндүм, окурман, таанып-билүү, математика, фигура, бөлчөктөр, маселе, жөндөм, логика, ой жүгүртүү.

Аннотация

Бул макалада башталгыч класстарда кыргыз тили жана математика сабактарын интеграциялап окутуунун мааниси жана артыкчылыктары каралат. Интеграцияланган окутуу усулу окуучулардын аналитикалык ой жүгүртүүсүн, тилдик жана математикалык сабаттуулугун калыптандырууга багытталган эффективдүү методдордун бири болуп саналат. Кыргыз тили менен математика сабактарынын айкалышуусу окуучулардын логикалык ой жүгүртүүсүн, сөз байлыгын жана өз оюн так жеткирүү жөндөмдөрүн өнүктүрүүгө өбөлгө түзөт.

Математика сабагында колдонулган математикалык терминдер жана логикалык маселелер кыргыз тили менен бирге окутулат, бул окуучулардын аналитикалык жана креативдүү ой жүгүртүүсүн стимулдаштырат. Кыргыз тилинде түшүндүрмөлөрдү жана математикалык тапшырмаларды чечүү аркылуу балдардын жазуу, сүйлөө жана ой жүгүртүү жөндөмдөрү артууда. Мындан тышкары, интеграциянын негизинде тилдик жана математикалык чеберчиликтерди өнүктүрүү үчүн практикалык ыкмалар сунушталат. Макалада аталган ыкмаларды колдонуу окуучулардын жалпы билим деңгээлин жогорулатууга жана жаңы билим алуу ыкмаларын изилдөөгө көмөктөшөрү баяндалган.

##submission.citations##

. Абдразакова К. (2017). Математиканы башталгыч класстарда окутуу методикасы. Бишкек: Кыргызстан.

Мусаева Г. (2021). Кыргыз тилинин окутуу методикасы: теория жана практика. Бишкек: Билим берүү басмасы.

Сагындык уулу К. (2020). Билим берүүдө интеграцияланган окутуунун мааниси. Токмок: Мектеп.

Тургунбаева Н. (2018). Математика жана тилдин интеграциясы: Окуучулардын ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү жолдору. Бишкек: КООМ.

Култаев Т. (2019). Математиканы жана тилди интеграциялап окутуу: Башталгыч класстагы изилдөөлөр. Бишкек: Билим.

Мураталиева З. (2022). Кыргыз тили жана математика сабактарындагы интеграцияланган ыкмалар. Ош: Ош мамлекеттик университети.

Жумабекова С. (2020). Билим берүүдө тил жана математика сабактарын интеграциялап окутуунун мааниси. Бишкек: Кыргызстан билим берүү академиясы.

Семёнова И. (2015). Интеграцияланган окутуу методикасы: Математика жана тил. Алматы: Академия.

Каниметов М. (2017). Инновациялык билим берүү технологиялары жана алардын негиздери. Бишкек: Билим.

Каримова Ш. (2023). Башталгыч класстарда математиканы жана кыргыз тилин интеграциялап окутуу ыкмалары. Бишкек: Кыргыз улуттук университети.

Калмурзаева Анипа Ташбаевна, Баткен мамлекеттик университетинин М. М. Тайиров атындагы Кызыл-Кыя гуманитардык-педагогикалык институту, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы.

Тел: 996772109632, E-mail: anipa.kalmurzaeva.80@mail.ru

Байышова Гулайым Жакышовна, Ош мамлекеттик педагогикалык университети, Ош шаары, Кыргыз Республикасы.

Тел: 996772913237, E-mail: baiyshovaqulaiym@qmail.com

Турдумаматова Чолпонай Сагынбаевна, Баткен мамлекеттик университетинин М. М. Тайиров атындагы Кызыл-Кыя гуманитардык-педагогикалык институту, Кызыл-Кыя шаары, Кыргыз Республикасы.

Тел: 996770360094, E-mail: colhponay.turdumamatova68@mail.ru

жарыяланган

2025-05-13

##submission.howToCite##