Математика жана информатика сабактарында онлайн сервистерди колдонуу менен окуучулардын санариптик сабаттуулугун баалоонун интеграцияланган ыкмалары
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).316##semicolon##
жаны технология, маалыматтык маданият, процесс, интеграциялоо, эффективдүү, критикалык ой жүгүртүү, интерактивдүү, компетенция, активдүү, ыкма.Аннотация
Бул макалада XXI кылымдын билим берүү тармагына алып келген санариптик өзгөрүүлөрүнүн алкагында математика жана информатика сабактарында онлайн сервистерди колдонуу аркылуу окуучулардын санариптик сабаттуулугун баалоонун интеграцияланган ыкмалары талданат. Математикалык жана информатикалык сабаттуулук бул окуучулардын теориялык түшүнүктөрдү иш жүзүндө колдоно билүү, логикалык ой жүгүртүү, алгоритмдерди түзүү жана санариптик каражаттарды натыйжалуу колдонуу жөндөмү болуп эсептелет. Макалада онлайн баалоо платформаларынын (Kahoot, Quizizz, Google Forms, Desmos, Scratch ж.б.) иштөө өзгөчөлүктөрү, алар аркылуу билимди объективдүү жана индивидуалдуу баалоо ыкмалары каралат. Ошондой эле, ар бир платформанын артыкчылыктары менен катар чектөөлөрү салыштырылып, мугалимдер үчүн практикалык сунуштар берилет. Салттуу жана онлайн баалоо ыкмаларын айкалыштыруу аркылуу билим сапатын жогорулатуу, окуучулардын прогрессин үзгүлтүксүз мониторингдөө жана жекече окуу траекторияларын түзүү мүмкүнчүлүктөрү да баса белгиленет. Бул макала билим берүүнү санариптештирүү шартында баалоо процессин натыйжалуу уюштуруу үчүн маанилүү практикалык жана теориялык негиздерди берет.
Жыйынтыктап айтканда, онлайн сервистерди салттуу баалоо методдору менен айкалыштыруу окуучулардын математикалык жана информатикалык сабаттуулугун натыйжалуу баалоого жана билим сапатын жакшыртууга өбөлгө түзөт.
##submission.citations##
Ибрагимов И.М. Информационные технологии и средства дистанционного обучения: ЖОЖ ун студенттери үчүң окуу колдонмо / И.М. Ибрагимов; А.Н. Ковшов ред. алдында. - М.: ИЦ Академия, 2008.- 336 б.
Кыялбек Акматов, Абдыкерим Муратов “Окутуунун жаңы технологиялары” 2017- 236б
Ибрагимов И.М. Информационные технологии и средства дистанционного обучения: ЖОЖ ун студенттери үчүң окуу колдонмо / И.М. Ибрагимов; А.Н. Ковшов ред. алдында. - М.: ИЦ Академия, 2018.- 336 б.
https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/issue/view/18/38 [154-159]
https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/252/173 [183-189]
file:///C:/Users/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8C/Downloads/sandan-sanaripke-cheyin-zha-y-doordogu-matematikalyk-bilim-aluu-kontseptsiyasynyn-negizderi.pdf [29-36]
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.