КЕНЖЕ МЕКТЕП ЖАШЫНДАГЫ БАЛДАРДАГЫ ЧЫР-ЧАТАКТЫН АЛДЫН АЛУУНУН ПСИХОЛОГИЯЛЫК НЕГИЗДЕРИ

Авторлор

  • Закиров Акимжан Ош мамлекеттик университети
  • Таалайбек кызы Акмоор Ош мамлекеттик университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).318

##semicolon##

Generations, internet, digital, interactive, methods, platform, animation, technology, social media, world, robot,

Аннотация

Изилдөөнүн максаты, кенже мектеп окуучуларын инсан катары калыптандырууда  негизги тоскоолдуктардын бири болуп чыр-чатак (конфлик) илимден белгилүү. Айрыкча кенже мектеп окуучуларынын инсандыгын өнүктүрүүдөгү эң маанилүү чөйрөсү – теңтуштар коому болуп саналат. Ошондуктан балдарды  чыр-чатаксыз  өнүктүрүү, алардын алдын алуу же чечүү боюнча белгилүү иш-чараларды көрүү зарылчылыгы келип чыгууда. Макалада ушул проблеманы туура чечип, бала менен коомдун,чоңдор, тарбиячы -педагогдор жана өз теңтуштар менен болгон мамилелерди уюштурууда чыр-чатакты төмөндөтүп, алдын алуу иш чааралардын моделин түзүүгө сунуштар берилди. Ушул багыттагы жумушту уюштуруудагы теориялык маалыматар, балдардын бир-бирине болгон мамилелердин маселесин кеңири изилденип, балдардагы чыр-чатак концепциясынын маңызы - негизги предмет катары группа жана алардын максаттын канааттандыруучу тарбялоонун объекттиси боло тургандыгы негизделди. Ошол учурда балдардын өз ара мамилесинин структурасы жана мамилелер системасынын өзгөрүү абалдары эксперименте аныкталды. Бул багыттагы изилдөөлөрдөн, балдардын биримдүүлүк мамилелерин аныктап, алардын мазмунуна таасир этүүчү факторлордун мазмуну анализге алынып, алар теориялар жана  эксперименталдык изилдөөлөр менен бышыкталды.

##submission.citations##

Абраменкова, В.В. Социальная психология детства: учеб. пособие / В.В. Абраменкова. – М.: ПЕР СЭ, 2008. – 431 с.

Ахмедова Г.А. Инсанга багыттап окутуу шартындагы педагогдун ишмердүүлүгү журналы. // ОшМПУнун жарчысы, илимий-усулдук Ош: 2022-ж. No.1(19). 13-17 беттер.

Кашапов, М.М. Теория и практика решения конфликтных ситуаций / М.М. Кашапов. – М.: Ремдер, 2003. – 183 с.

Коломинский, Я.Л. Социально-психологический анализ конфликтов между детьми в игровой деятельности / Я.Л. Коломинский, Б.П. Жизневский // Вопросы психологии. – 2009. – №2. – 35-42 с.

Лисина, М.И. Общение, личность и психика ребенка / под ред. А. Г. Рузская. – М.: Институт практической психологии. – 2007. – 384 с.

Надирбаева К.О. Эне тилибиздин сөз берметтери (коннотациясы) Т.Касымбековдун “Сынган кылыч” романынын негизинде // ОшМПУнун жарчысы, илимий-усулдук Ош: 2022-ж. No.1(19). 13-17 беттер.

Межличностные отношения ребенка от рождения до семи лет / под ред. Е.О. Смирновой. – М.: Московский психолого-социальный институт, 2001. – 240 с.

Обозов, Н.Н. Психология межличностных отношений / Н.Н. Обозов. – М.: ВЛАДОС, 2000. – 192 с.

жарыяланган

2025-05-13