КЕНЖЕ МЕКТЕП ОКУУЧУЛАРЫН АДЕПТҮҮЛҮКӨ ТАРБИЯЛОНУН ПСИХОЛОГИЯЛЫК НЕГИЗДЕРИ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).319##semicolon##
Балдар, өспүрүм, физиологиялык өнүгүү, инсан, компотенттүүлүк, жетилүү процесси, социологиялык, психомотордук, компотенцияАннотация
Макалада негизинен кенже мектеп окуучуларынын жаштык өзгөчөлүгүнө теориялык маанидеги талкуу болуп, аларды инсан катары калыптандыруудагы психиканын адептүүлүк фактору менен негиздеме берилди. Бул жаш курактагы балада иш-аракеттин жаңы түрлөрүндөгү – билим алууда, адеп-ахылактык маданияттагы, когнитивдик жана эмоционалдык абалдарындагы жаңы шарттарын өздөштүрүсү жөнүндө анализ жүргүзүлдү. Баланын инсандык сапаттынын калыптануусу, когнитивдик жана эмоционалдык абалдары - эрктүү чөйрөсүндө башталып, билим алуу ишин уюштуруусу, жаңы шарттарын өздөштүрүсү, социалдык статусу, башкаруу командасы, баланын өз алдынчалык абалы, өзүн-өзү башкаруу сыяктуу жеке өзгөчөлүктөрүн өнүктүрүүдө, белгилүү бир ички субьективдүү талаптарды жаратунун жол жоболору сунушталды. Коюлган талаптарга жараша, балдарга тарбиялык иштерди уюштуруунун жаңы шарттарын өздөштүрүүгө керектүү болгон, тарбиялык жумуштардын шарттары көрсөтүлдү.
Изилденүүчүлөрдүн социалдык статустун калыптанышы сыяктуу жеке өзгөчөлүктөрүн өнүктүрүүгө керектүү болгон субьективдүү шарттардын элементтери изилденип, алардын керектү экендигине карата жыйынтык чыгарылды.
##submission.citations##
Колдонулган адабияттар
Амердинова М.М., Акматова Г.Э. Ааламдашуу шартында жаш муундардын эстетикалык баалуулуктарынын калыптанышы.// ОшМПУ жарчысы илимий-усулдук журналы Ош: 2023-ж. No1. (21) 89-92 беттер.
Гримм Г. Основы конституциональной биологии и антропометрии. Москва: Российское психологическое общество, 1997. С. 259-266.
Давыдов В.В. Младший школьный возраст как особый период в жизни ребенка: содержание и структура учебной деятельности. Москва: Академия. 2001. С. 91-94
Выготский Л.С. Собрание сочинений: в 6-ти т. Т. 6. Научное наследство / Под ред. М.Г. Ярошевского. М.: Педагогика, 1984. 400 с.
Закиров А. Психология боюнча практикум. Ош-2015. 320 б.
Какиева Г.А. Мектеп окуучуларынын интелектин көркөм чыгармалар аркылуу өнүктүрүү // ОшМПУ жарчысы илимий-усулдук журналы. Ош : 2024-ж. No2. (24) 128-134 беттер.
Лурия А.Р., Цветкова Л.С. Нейропсихология и проблемы обучения в общеобразовательной школе. М.: Институт Практической психологии, 1996. 64 с.
Мухина В.С. Возрастная психологии: Учебник для студ. Вузов.-7-е изд. М.: Издательский центр «Академия», 2003. 456 с.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.