КӨП ТИЛДҮҮ БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ЭФФЕКТИВДҮҮЛҮГҮН ЖОГОРУЛАТУУДА, БИОЛОГИЯ САБАГЫН ОКУТУУНУН ИНТЕРАКТИВДҮҮ МЕТОДДОРУ

Авторлор

  • Сагынбаева Гулзада Авазбековна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Райимбердиева Мадина Хушвакжановна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).323

##semicolon##

Интерактивдүү методдор, биологияны окутуу,көп тилдүү билим берүү, окутуунун натыйжалуулугу, окуучулар, активдүү окутуу, лабораториялык иштер, техникалык каражаттар, сүйлөтүүчү дубалдар, клише, конструкция, CLIL методикасы,

Аннотация

Макалада, билим берүү системасында азыркы учурда көп тилдүү билим берүү системасын жандандыруу максатында, мектеп программасында биология сабагын окутуунун интерактивдүү методдору аркылуу билим алуунун эффективдүүлүгүн жогорулатуу боюнча талдоо жүргүзүлөт. Окутуучу жана студент биология сабагында окуучулардын сабакка болгон кызыгуусун арттырып, өз алдынча иштөө, класстагы талкуулар, лабораториялык иштер жана мугалим менен биргелешип жүргүзүлгөн иш-аракеттер аркылуу үйрөнүүнү активдүү кылуунун жолдорун карашат. Интерактивдүү методдор көп тилдүү билим берүү чөйрөсүндө академиялык жетишкендиктерди жана студенттердин тилдик денгээлин билимин да жакшыраткандыгын көрсөтөт. CLIL (Content and Language Integrated Learning) – бул мазмун жана тилди интеграциялаштырып үйрөтүү методикасы, ал аркылуу окуучулар предметтик билимди ээ болуу менен бирге, тилдик денгээлдин да өнүгүшүнө жетишет. Бул методика атаандаштыкка жарамдуу көп тилдүү адистерди даярдоо, окуучулардын сын түшүнүүсүн, креативдүүлүгүн жана коммуникациялык көндүмдөрүн өркүндөтүүгө багытталган. CLIL методикасы окуу процессин кызыктуу, натыйжалуу кылат жана окуучулардын көп сабактар боюнча билимдерин жогорулатат. Аны ийгиликтүү колдонуу үчүн мугалимдердин алдын ала даярдыгы, материалдардын бардыгы жана окуучулардын деңгээлине ылайыктуу пландаштыруу зарыл. 

##submission.citations##

Бардин. С. Көп тилдүү билим берүү жана анын принциптери. -Бишкек: Академиялык басма. 2017. (Беттери: 34-56)

Жээнбекова, А. Интерактивдүү методдор биология сабагында. -Ош: Кино-Басма. 2019. (Беттери: 112-130)

Калилова, Л. Интерактивдүү жана санариптик технологиялар билим берүүдөгү жаңы ыкмалар. -Алматы: 2021. (Беттери: 200-220)

Сагынбаева Г.А. Жалпы ботаника предметинен Сабактын бутактануусу жана өсүүсү темасындагы лабораториялык сабактын иштелмесиндеги CLIL методикасынын пайдалуу өзгөчөлүктөрү. -Ош 2017. (Б.-160-164)

Султанова, М. Көп тилдүү билим берүүнүн концепциялары. -Алматы 2020. (Беттери: 70-85)

А.Стоянова, М.Глушкова “Как разработать и внедрить устойчивую программу многоязычного образования” . Бишкек. 2016. С.11-17

Эсенова, К. Мектептерде биологияны окутуунун инновациялык методдору. Бишкек . 2018. (Беттери: 145-160)

Smith, J., & Williams, R. Interactive Teaching Methods in Biology Education. London: Academic Press. 2020. (Pages: 78-95)

Tshabalala, S., & Muller, E. The Role of Interactive Learning in Multilingual Education. Pretoria: Language Studies Press. 2022. (Pages: 150-170)

жарыяланган

2025-05-13

##submission.howToCite##

Сагынбаева , Г., & Райимбердиева , М. (2025). КӨП ТИЛДҮҮ БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ЭФФЕКТИВДҮҮЛҮГҮН ЖОГОРУЛАТУУДА, БИОЛОГИЯ САБАГЫН ОКУТУУНУН ИНТЕРАКТИВДҮҮ МЕТОДДОРУ . А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университетинин жарчысы, 1(1(25), 143–148. https://doi.org/10.56122/.v1i1(25).323