БАШТАЛГЫЧ КЛАССТАРДА АДАБИЙ ОКУУ САБАГЫНДА КӨРКӨМ ТЕКСТТЕРДИ ОКУТУУНУН МААНИЛҮҮЛҮГҮ

Авторлор

  • Теңишова Клара Жарашбековна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).328

##semicolon##

Адабий окуу, көркөм тексттер, башталгыч класстар, текстти тандоо, окутуунун ыкмалар, тилдик өнүгүү, чыгармачылык тапшырма.

Аннотация

Бул макалада башталгыч класстарда адабий окуу сабагында көркөм тексттерди окутуунун маанилүүлүгүн жана ыкмаларын изилдөөгө багытталган. Окуучулардын жаш өзгөчөлүктөрүнө ылайык, көркөм тексттерди тандоонун принциптери жана аларды окутуунун эффективдүү ыкмалары каралат. Тексттердин тарбиялык, эстетикалык жана тилдик мааниси балдардын интеллектуалдык жана эмоционалдык өнүгүүсүнө кантип таасир этери талданат. Мында, адабий тексттердин окуучуларга терең таасир калтыруусу үчүн алардын мазмунун жана көркөмдүк өзгөчөлүктөрүн түшүндүрүү зарылдыгы баса белгиленген. Курстук иште ошондой эле көркөм тексттерди окутууда колдонулуучу усулдар, мисалы, талдоо, сахналаштыруу, сүрөт тартуу жана чыгармачылык тапшырмалар, окуучулардын кызыгуусун арттыруу үчүн маанилүү деп эсептелет. Көркөм тексттерди тандап алуу жана аларды окутуунун туура ыкмаларын колдонуу башталгыч класстардагы адабий окуу сабактарын натыйжалуу кылууга жардам берет.

##submission.citations##

Выготский, Л. С. Психология искусства. – Москва: Искусство, 1987U/

Том 2 № 2 (2024): Вестник Ошского государственого педагогического университета имени А. Мырсабекова. https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/232/170

Сухомлинский, В. А. Сердце отдаю детям. – Киев: Радянська школа, 1973.

Васютинская, М. Н. Методика преподавания литературы в начальной школе. – Москва: Просвещение, 2008.

Мамытов, М., Ибраимов, Т. Бала жана көркөм сөз. – Бишкек: Шам, 2015.

Жакыпов, Ө. Көркөм окуу методикасы. – Бишкек: Турар, 2012.

жарыяланган

2025-05-13