МАТЕМАТИКАЛЫК МОДЕЛДӨӨ КӨНДҮМДӨРҮН БАШТАЛГЫЧ КЛАССТАРДА ӨНҮКТҮРҮҮ ЖОЛДОРУ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).331##semicolon##
Математикалык моделдөө, башталгыч класстар, логикалык ой жүгүртүү, аналитикалык жөндөм, билим берүү, визуалдык көрсөтмөлөр, практикалык тапшырмалар, санариптик технологиялар, окуучулардын кызыгуусу.Аннотация
Башталгыч класстарда математикалык моделдөө көндүмдөрүн өнүктүрүү окуучулардын ой жүгүртүү, талдоо жана маселелерди чыгаруу жөндөмүн калыптандырууда маанилүү орунга ээ. Бул макалада математикалык моделдөөнүн негизги принциптери жана аны окутууда колдонулуучу методдор каралат. Окуучулар жөнөкөй моделдерден татаал структураларга өтүү аркылуу математикалык түшүнүктөрдү терең өздөштүрүшөт. Визуалдык моделдөө, оюн методикасы, санариптик технологиялар жана реалдуу турмуштук мисалдарга негизделген тапшырмалар математикалык моделдөө көндүмдөрүн өнүктүрүүгө көмөктөшөт. Интерактивдүү окутуу жана практикалык колдонмо ыкмалары окуучуларды активдүү ойлонууга, логикалык байланыштарды табууга жана чыгармачылык менен иштөөгө багыттайт. Натыйжада, математикалык моделдөө окуу процессин кызыктуу, жеткиликтүү жана натыйжалуу кылып, окуучулардын билим сапатын жогорулатууга өбөлгө түзөт. Ошондой эле, бул ыкмалар окуучулардын критикалык ой жүгүртүү жөндөмүн өркүндөтүп, өз алдынча изилдөө жүргүзүүгө шыктандырат.
##submission.citations##
Стойлова Л.П., А.М. Пышкало “Основы начального курса математики” . Москва -2000.
Выготский, Л. С. Мышление и речь . Москва 1982
Шмелёв, В. В. Математическое моделирование в начальной школе: теория и практика . Москва- 2014.
Дорофеев, Г. В., Миракова Т. Н. Методика обучения математике в начальной школе . Москва -2000.
Шадрина И. В. Методика преподавания начального курса математики : учебник и практикум для вузов / И. В. Шадрина. — Москва : Издательство Юрайт, 2025. — 279 с.
Абдывасиева Зырапа, Мектепке чейинки курактагы балдарга элементардык математикалык түшүнүктөрдү калыптандыруунун актуалдуулугу. /Мадалиева С., Ормотоева А., Пиратова А. // А.Мырсабеков атындагы ОшМПУнун жарчысы. 2022-ж. №2. (20)
Байышова Г.Ж. Математика сабагында окуучулардын акыл-эс ишмердүүлүгүн активдештирүүдөгү дидактикалык оюндардын мааниси /Надырбекова Г.А.// А.Мырсабеков атындагы ОшМПУнун жарчысы. 2022-ж. №1. (19)
Калмурзаева А.Т., Башталгыч класстын окуучуларынын функционалдык сабаттуулугун өнүктүрүү боюнча класстан тышкаркы ишмердүүлүктү уюштуруу /Урайымова Г.М., Шамшиева А.У.// БАЭМУ Жарчысы • №3 • 2023
Давыдов, В. В. (2004). Проблемы развивающего обучения: опыт теоретического и экспериментального психологического исследования. Москва: Педагогика.
Мырзалиева, А. К. (2021). Башталгыч мектепте математиканы окутууда колдонулуучу инновациялык усулдар жана ыкмалар. Билим берүү изилдөөлөрү, 15(3), 98–105.
Башталгыч класстардын мугалимдери үчүн usaidдин “Окуу Керемет!” Долбоору. Математика боюнча 1-5, 6-10-модулдар. – Бишкек, 2020.
Кашкаров А.П. Новации в читальном зале. Развивающие игры, мотивационные конкурсы. – М.: Либерея-Бибинформ, 2014.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.