Башталгыч класстарда геометриялык фигураларды колдонуу жана аны турмушта пайдалануу
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).338##semicolon##
башталгыч класс, геометриялык фигуралар, окуучу, дидактикалык оюндар, мугалим, инновация, ыкма, усул, өздөштүрүү.Аннотация
Макалада башталгыч класстарда геометриялык фигураларды дидактикалык оюндарда колдонуу жана аларды турмушта пайдалануу боюнча ыкмалар жана усулдар кеңири талданат. Геометриялык фигураларды үйрөтүү башталгыч мектеп жашындагы балдардын логикалык ой жүгүртүүсүн, мейкиндикте багыт алуу жөндөмүн жана элестетүүсүн өнүктүрүүгө чоң өбөлгө түзөт. Макалада дидактикалык оюндардын мааниси жана аларды окуу процессинде колдонуу жолдору, ошондой эле турмушта геометриялык фигураларды практикалык колдонуу мисалдары келтирилет. Дидактикалык оюндар окуучулардын математикага болгон кызыгуусун арттырып, билимди жеңил өздөштүрүүгө шарт түзөт. Ошондой эле, геометриялык фигураларды турмушта колдонуу жолдору мисалдар менен көрсөтүлөт. Атап айтканда, тик бурчтук, чарчы, айлана жана үч бурчтук сыяктуу фигуралардын курулушта, тиричилик буюмдарында жана күнүмдүк турмуштагы колдонулушу түшүндүрүлөт. Окуучуларды турмуштагы реалдуу мисалдар менен тааныштыруу билимди практикалык жактан өздөштүрүүгө өбөлгө түзөт. Макалада сунушталган ыкмалар жана оюндар башталгыч класстын окуучулары үчүн математика сабагын кызыктуу, таасирдүү жана жеңил өздөштүрүлө тургандай уюштурууга жардам берет. Ошондой эле мугалимдерге сабак өтүүнүн инновациялык методдорун колдонууга мүмкүнчүлүк түзөт.
##submission.citations##
Бондаренко, А. К. Воспитание детей в игре [Текст] / А.К. Бондаренко. – М.: Просвещение, 2003. – 125 с.
Кларина, Л. М. Дети и знаки: буквы, цифры, геометрические формы [Текст] /Л.М. Кларина. – М.: Новая школа, 2013. – 108с.
Меңдибаева Н. М. Преимущество использования мультимедия в обучении начальных классов. Вестник Ошского государственного университета. – 2022. - №2(20). - С. 169-174.
Михайлова, З. А. Занимательные игры и упражнения математического содержания в самостоятельной детской деятельности [Текст] / З.А. Михайлова // Дошкольное воспитание. –1984. –№8. – С. 12-15.
Михайлова, З. А. Подготовка детей к обучению в школе средствами занимательной математики [Текст] / З.А. Михайлова // Дошкольное воспитание. – 1988. – №5. – С. 31.
Никитин, Б. П. Ступени творчества или развивающие игры [Текст] / Б.П. Никитин. – М.: Юнити, 2012. – 142с.
Пышкало, А. М. Методика обучения элементарной геометрии в начальных классах. Пособие для учителя [Текст] / А.М. Пышкало – М.: Просвещение, 1973.
Жикалкина Т.К. Система игр на уроках математики в 1 и 2 классах: пособие для учителя / Т.К. Жикалкина. – М.: Новая школа, 2007. – 176 с.
Карпова Е.В. Дидактические игры в начальный период обучения / Е.В. Карпова. – Ярославль: Академия развития, 1997. – 187 с.
Коваленко В.Г. Дидактические игры на уроках математики. – М.: Просвещение,1990. – с. 96.
Лоншакова А.Н. Использование дидактических игр на уроках математики, как один из путей активизации мыслительной деятельности учащихся [Электронный ресурс]. URL: http://www.nsportal.ru (дата обращения: 07.09.2024).
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.