БАШТАЛГЫЧ КЛАССТАРДА “ГЕОМЕТРИЯНЫН ЭЛЕМЕНТТЕРИН” ОКУТУУДА ОКУУЧУЛАРДЫН ЭЛЕСТӨӨЛӨРҮН ЖАНА КРИТИКАЛЫК ОЙ ЖҮГҮРТҮҮСҮН ӨНҮКТҮРҮҮГӨ КАРАТА ТАПШЫРМАЛАРДЫ БЕРҮҮ.
Ташматова Вилюра Абдиллакимовна ОшМПУнун окутуучусу ORCID: 0009-0001-2239-6902 vilura.info@gmail.com
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).343##semicolon##
Негизги сөздөр: Геометриянын элементтери, критикалык ой жүгүртүү, саякат, чекит, түз сызык, кесинди, шоола.Аннотация
Аннотация:
Бул макалада башталгыч класстарга геометриянын элементтерин окутууда, окуучулардын элестете алуу жөндөмдүүлүгүн жана критикалык ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү маселеси каралган. Негизинен геометриянын элементтеринин алгачкы түшүнүктөрүн (чекит, түз сызык, кесинди, шоола) окуучуларга түшүндүрүүдө жомоктоштуруу жана практикалык түрдө маселелерди чыгартуу жолдору каралган. Анткени окуучулар чекит, түз сызык, кесинди, шоола түшүнүктөрүн жеткиликтүү деңгээлде түшүнүп элестете алса, андан кийинки түшүнүктөрдү кыйналбастан өздөштүрүп кетет. Жогорку класстарда окуп калса да шоола, кесинди, түз сызыкты элестете албаган, аларды тамга менен белгилей албаган, кесинди менен түз сызыкты айырмалай албаган балдар кездешет.
Ошондуктан материалды окуучуларга түшүндүрүүдө жаттоого же эстеп калууга басым жасабастан, анын маанисин жана реалдуу жашоодогу байланышын үйрөтүү натыйжалуу болот деп ойлоймун. Азыркы учурдагы билим берүүнүн максаты окуучуларды сынчыл ой жүгүртүү көндүмдөрүн калыптандырууга үйрөтүү жана берилген тапшырмаларды практика жүзүндө өздөрү аткарып көрүп, аны реалдуу жашоодо колдоно алууга басым жасалат. Математика сабагы балдардын сынчыл ой жүгүртүүсүн өстүрүүгө абдан жакшы жардам берет. Ал үчүн өтүлө турган ар бир теманы терең изилдеп, балдарды ой жүгүртүүгө багыттап, ошону менен
##submission.citations##
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.