ЖОГОРКУ ОКУУ ЖАЙЛАРДА СТУДЕНТТЕРДИН ОКУУ ЖЕТИШКЕНДИКТЕРИН БААЛООНУН ИННОВАЦИЯЛЫК МЕТОДДОРУ ЖАНА КАРАЖАТТАРЫ.

Авторлор

  • Даминова Инабаткан А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Айткулова Чынара А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).349

##semicolon##

баалоо, маниторинг, коцепсия, ресурстар, форма, методдор, каражаттар, ишмердүүлүк.

Аннотация

лим берүү мекемесин өнүктүрүүнүн жана окуучулардын жана мугалимдердин социалдык коопсуздугун камсыз кылуунун шарты болуп саналат. Инновациядагы негизги түшүнүктөр инновациялык процесс жана инновациялык ишмердүүлүк болуп саналат .

Инновациялык ишмердүүлүктүн негизги функцияларына педагогикалык процесстин компоненттеринин өзгөрүшү кирет: билим берүүнүн мазмуну; формалар; методдору; технология; окуу куралдары; башкаруу системалары.

Илимий адабияттарда “педагогикалык мониторинг”, “билим берүүнүн сапатына мониторинг”, “психологиялык-педагогикалык мониторинг” ж.б. айырмаланган - "окуучунун жеке жетишкендиктеринин мониторинги", бул балдардын жеке өзгөчөлүктөрүн эске алууга, ошондой эле инсандык өнүгүүдөгү өзгөрүүлөрдү жана тиешелүү компетенцияларды калыптандырууну талдоого мүмкүндүк берет.

Баалоо процессиндеги эң татаал маселелердин бири – билим берүү көрсөткүчтөрүн жана көрсөткүчтөрдүн системасын тандоо маселеси. Көрсөткүчтөр, адатта, билим берүү иш-чараларын жүргүзүү шарттарынын көрсөткүчтөрү (окуу мекемесинин концепциясы, кадрлар, билим берүү ресурстары), процесстин көрсөткүчтөрү (университетти башкаруу, билим берүү программаларынын мазмуну, социалдык инфраструктура), жыйынтык көрсөткүчтөрү (даярдык сапаты) боюнча топтоштурулат. бакалавр, магистратура, иш менен камсыз болуу деңгээли, илимий-изилдөө ишинин натыйжалуулугу)  берилген.

##submission.citations##

Пайдананылган адабияттар.

Громцев С.А., Пальчиков А.Н., Коновалов В.Б. Россия Федерациясында жогорку билимдүү адистерди даярдоо системасынын педагогикалык проблемалары: монография.

Саратов: Университет билими, 2014. 65c. URL: http://www.iprbookshop.ru/23078

Виноградов Б.А., Кукса И.Ю. Кесиптик билим берүүнүн сапатын баалоо системасын иштеп чыгуу: окуу китеби. Калининград: Балтика федералдык университети. Иммануил Кант, 2013. 150 б. URL: http://www.iprbookshop.ru/23875

Мандел Б.Р. Азыркы илимдин кээ бир актуалдуу проблемалары: окуу китеби.

М.: Түз-Медиа, 2014. 615 б. URL: http://biblioclub.ru/index.php?page=book&id=233061

Эмих Н.А. Заманбап билим берүүнүн маданий парадигмасы: монография. М.: Логос, 2012. 183 б. URL: http://www.iprbookshop.ru/13006

А.Алимбеков « Кыргыз Республикасынын билим берүү системасы» ( тарыхы, азыркы көйгөйлөрү) Бишкек- 2020

жарыяланган

2025-05-13

##submission.howToCite##

Даминова , И., & Айткулова , Ч. (2025). ЖОГОРКУ ОКУУ ЖАЙЛАРДА СТУДЕНТТЕРДИН ОКУУ ЖЕТИШКЕНДИКТЕРИН БААЛООНУН ИННОВАЦИЯЛЫК МЕТОДДОРУ ЖАНА КАРАЖАТТАРЫ. А. Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университетинин жарчысы, 1(1(25), 12–17. https://doi.org/10.56122/.v1i1(25).349