ОКУУЧУЛАРДЫН ЭСТЕТИКАЛЫК МАДАНИЯТЫН КАЛЫПТАНДЫРУУДА МУЗЫКА САБАГЫНЫН ОРДУ

Авторлор

  • Альпекова Фарида Исамидиновна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i2.427

##semicolon##

музыка, эстетикалык тарбия, чыгармачылык активдүүлүк, тарбиялык функциялар, глобалдык билим берүү системасы, педагогикалык стратегиялар.

Аннотация

Бул макала музыка сабагынын окуучулардын эстетикалык маданиятын калыптандыруудагы орду жана тарбиялык ролу жөнүндө сөз кылат. Музыка сабагы эстетикалык тарбиянын негизги компоненти катары адамдын эмоционалдык жана руханий өсүшүн камсыздайт. Окуучулардын музыкалык кабыл алуусун, чыгармачылыгын жана эстетикалык баалуулуктарды кабыл алууну өнүктүрүүдө музыка сабагы чоң роль ойнойт. Мында, музыка сабагынын тарбиялык мааниси, гармониялык өнүгүү, сезимдерди өркүндөтүү, чыгармачылык активдүүлүктү арттыруу жана социалдык баалуулуктарды, урматтоо жана ишенимди калыптандыруу жогорулатылган. Эстетикалык тарбиянын мааниси, ошондой эле мектептеги билим берүү процессинде музыка сабагынын функциялары да кеңири каралган. Музыка сабагынын ролу дүйнөлүк билим берүү системасында көбөйүп, кыргыз билим берүү системасында музыка сабагынын ордуна жана аны өнүктүрүүгө арналган жаңы ыкмаларды жана технологияларды киргизүү зарылдыгы белгиленген. Маалыматтардан белгилүү болгондой, музыка сабагы мектептерде эмоционалдык жана акыл-эстик өнүгүүнүн, чыгармачылыкка кызыгуунун жана моралдык баалуулуктарды түшүнүүнүн негизги булагы болуп саналат. Бул макала музыканы окуу жана анын тарбиялык потенциалын өнүктүрүү үчүн актуалдуу методдорду, жаңычыл ыкмаларды жана педагогикалык стратегияларды сунуштайт.

##submission.citations##

Апыш, Б., Бабаев, Д., Жоробеков, Т. Педагогика. — Бишкек: 2002. — 345 б.

Альпекова, Ф. (2025). Методы использования фольклорных произведений в начальных классах. Вестник Ошского государственного педагогического университета имени А. Мырсабекова, 2(1(25)), 186–191. Извлечено от https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/303

Алагушов, Балбай. Кыргыз музыкасы: Энциклопедиялык окуу куралы / Башкы редактору Үсөн Асанов. — Бишкек: Мамлекеттик тил жана энциклопедия борбору, 2004. — 400 б. — ISBN 9967-14-016-X.

Андреева, Т. Г. Современные тенденции в обучении музыке в школе. — Новосибирск: Сибирское университетское издательство, 2022. — 250 с.

Мельников, П. И. Эстетика и музыкальное образование. — Москва: Музыка, 2020. — 320 с.

Мурзаканова, Г. А. Формирование эстетической культуры будущих учителей / Г. А. Мурзаканова // Известия ВУЗов Кыргызстана. – 2016. – № 7. – С. 104-106. – EDN WAJYCH.

Мурзаканова, Г. А. Башталгыч класстын окуучуларынын этномаданий компетенттүүлүгүн калыптандырууда адабий окуу сабагынын орду / Г. А. Мурзаканова. — Вестник Ошского государственного педагогического университета имени А. Мырсабекова. — 2024. — Vol. 2, No. 2(24). — P. 167–172. — DOI 10.56122/..v2i2.232. – EDN UINVWT.

Рапацкая, Л. А. Формирование художественной культуры учителя музыки. — Москва: 1991. — 137 с.

Сохор, А. Н. Социология и музыкальная культура. — Москва: Сов. композитор, 1975. — 202 с.

Степанова, Л. С. Педагогика музыкального образования. — Санкт-Петербург: Питер, 2018. — 295 с.

Школяр, Л. В., Красильникова, М. С., Критская, Е. Д., и др. Изучение музыкальной культуры младших школьников. // Теория и методика муз образования детей / Л. В. Школяр, М. С. Красильникова, Е. Д. Критская и др. — Москва, 1998. — 290 с.

https://vak.kg/wp-content/uploads/2024/05/avtoref.akmatova-g.je.pdf

https://ky.wikipedia.org/wiki/

https://multiurok.ru/files/lektsiia-18-estetikalyk-tarbiia.html

жарыяланган

2025-10-23