Башталгыч класстарда адабий окуу сабагында көркөм текстти топтук жана жекече талдоо формалары
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i2.448##semicolon##
текстти талдоо ыкмалары, топтук талдоо, жекече талдоо, чыгармачылык ой жүгүртүү, сынчыл көз караш, моралдык баалуулуктар, этикалык баалуулуктар, философиялык баалуулуктар, педагогикалык аспекттер, мектеп программасы, окуучуларды өнүктүрүү.Аннотация
Бул макалада башталгыч класстардын адабий окуу сабагында көркөм текстти топтук жана жекече талдоо ыкмаларынын мааниси жана аларды колдонуу процесси талданат. Окуучулардын интеллектуалдык жана эмоционалдык өнүгүүсүнө, ошондой эле чыгармачылык жана сынчыл ой жүгүртүүсүн жандандырууга таасири изилденет. Топтук талдоо ыкмасы билим алууда окуучуларды өз ара байланышуу, пикир алмашуу жана жекече көз караштарын билдирүүгө шыктандырат. Ал эми жекече талдоо ыкмасы жеке өз ойлорун жана бааларын билдирип, балдардын өз алдынча иштөө жөндөмдөрүн өркүндөтүүгө көмөктөшөт. Макалада көркөм текстти талдоонун адабий, этикалык жана философиялык мааниси да каралып, окуучулардын ар тараптуу өнүгүүсүн камсыздоо үчүн топтук жана жекече талдоонун кантип колдонулуусу керектиги жөнүндө кеңештер берилет. Текстти талдоонун бул ыкмалары мектеп программасындагы ролун жана педагогикалык маанисин терең талдайт, ошондой эле окуучулардын билим алуусундагы маанилүү аспекттерге көңүл бурат. Макала мектеп мугалимдерине жана педагогика адистерине көркөм тексттерди талдоо аркылуу балдардын моралдык баалуулуктарын жана чыгармачылык жөндөмдөрүн өнүктүрүү жолдорун сунуштайт.
##submission.citations##
Абдрасулова, Г. Адабияттык окуудагы методикалык ыкмалар. – Бишкек: Кыргыз билим, 2020. – 184 с.
Болотбекова, Ж. Интерактивдүү технологияларды колдонуу методикасы. – Бишкек: Кыргызстан, 2021. – 136 с.
Иманалиева, А. Башталгыч класстарда адабиятты окутуунун өзгөчөлүктөрү. – Ош: Жаңы китеп, 2019. – 210 с.
Касымалиев, М. У. Башталгыч класста окуучулардын аналитикалык ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү методдору. – Бишкек: Айкын, 2018. – 160 с.
Мурзаканова, Г. Роль урока чтений в формировании этнокультурной компетентности учащихся начальных классов // Вестник Ошского государственного педагогического университета имени А.Мырсабекова. – 2024. – Т. 2, №2. – С. 165–169. – Режим доступа: https://doi.org/10.56122/.v2i2.232
Мырзабекова, Н. Мектеп окуучуларынын окуу компетенциясын өнүктүрүүдө көркөм тексттин ролу // Педагогикалык изилдөөлөр журналы. – 2021. – №3. – С. 45–52.
Осмоналиева, Т. Башталгыч класстарда адабияттык окуу сабактарын уюштуруунун жолдору. – Бишкек: Раритет, 2022. – 112 с.
Захарова, М. Көркөм текстти талдоо жана окуучулардын чыгармачылык жөндөмдөрүн өнүктүрүү. – Бишкек: Адабият, 2016. – 128 с.
Теңишова, К. Значение преподавания художественных текстов в начальной школе по литературе // Вестник Ошского государственного педагогического университета имени А.Мырсабекова. – 2025. – Т. 2, №1(25). – С. 155–161. – Режим доступа: https://doi.org/10.56122/.v2i1(25).328
Карабекова, К. Кыргыз эл жомоктору. Бишкек: "Кыргызстан"-2004.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





