КЫРГЫЗСТАНДА STEM БИЛИМ БЕРҮҮНҮ ИШКЕ АШЫРУУ: АБАЛЫ, КӨЙГӨЙЛӨРҮ ЖАНА ӨНҮГҮҮ БАГЫТТАРЫ

Авторлор

  • Термечикова Алтынкан Мамытовна Б. Осмонов ат. ЖАМУ

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i2.476

##semicolon##

STEM, билим берүү, мугалимдердин даярдыгы, санариптештирүү, эл аралык долбоорлор, каржылоо, окутуулар, STEM түрлөрү, келечек кадамдар.

Аннотация

Бул макалада Кыргыз Республикасында STEM (илим, технология, инженерия жана математика) билим берүү багытынын өнүгүү абалына, учурдагы көйгөйлөрүнө жана келечектеги мүмкүнчүлүктөрүнө сереп салынат. Изилдөөдө өлкөдө ишке ашырылып жаткан мамлекеттик жана эл аралык долбоорлордун натыйжалары, мугалимдерди даярдоо маселелери жана билим берүү инфраструктурасынын абалы талдоого алынган. Ошондой эле эл аралык уюмдардын колдоосу менен жүргүзүлгөн STEM демилгелеринин мазмуну, каржылоо механизмдери жана педагогдордун квалификациясын жогорулатуу иш-чаралары баяндалат. Макалада STEM багытынын билим берүү системасындагы орду жана мааниси өзгөчө белгиленип, анын түрлөрү менен өзгөчөлүктөрү да каралат. Автор STEMдин төрт негизги багыты менен чектелбестен, билим берүүнүн бардык аспектилерин бирдиктүү интеграциялоо зарылдыгын баса белгилейт. Изилдөөнүн соңунда өлкөдө STEM билим берүүнү өнүктүрүү боюнча аткарылууга тийиш болгон иш-чаралар тизмектелип, конкреттүү сунуштар жана практикалык кадамдар сунушталат.

##submission.citations##

жарыяланган

2025-10-23