АР ТҮРДҮҮ ӨЛКӨЛӨРДӨГҮ БИЛИМ БЕРҮҮДӨ ТУРМУШТУК КӨНДҮМДӨРДҮ КАЛЫПТАНДЫРУУГА БОЛГОН МАМИЛЕНИ САЛЫШТЫРУУ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i2.230##semicolon##
турмуштук көндүмдөр, Кыргызстан, Казакстан, Россия, Кытай, ЯпонияАннотация
Макала ар түрдүү өлкөлөрдөгү билимге болгон мамилени салыштыруунун маанисин талдоого арналган. Теориялык концепцияларды жана эмпирикалык изилденилген маалыматтардын негизинде Кыргызстанда, Казакстанда, Россияда, Кытайда жана Японияда өлкөлөрүндө мектеп жашына чейинки балдардын турмуштук көндүмдөрүн калыптандыруунун өзгөчөлүктөрү жана шарттары изилденген. Маданий мүнөздөмөлөрдү талдоого тарбиялоого жана окутууга болгон мамиледеги жалпы жана спецификалык белгилерди аныктоого болот. Ошондой эле турмуштук компетенциялардын калыптанышына таасир этүүчү факторлорду аныктоого мүмкүндүк берет.
Ааламдашуу шартында мектепке чейинки курактагы балдардын турмуштук көндүмдөрүн калыптандыруунун маданий өзгөчөлүктөрүн изилдөөнүн актуалдуулугу ар дайым өсүүдө. Макалада ар кайсы өлкөлөрдөгү ар түрдүү маданияттардагы билимге болгон мамиленин салыштырма анализи тактап айтканда Кыргызстан, Казакстан, Россия, Кытай жана Япония өлкөлөрүнүн мисалдары аркылуу коммуникация, кызматташтык, критикалык ой жүгүртүү ж.б. сыяктуу көндүмдөрдүн калыптанышына таасир этүүчү факторлор изилденилип, алынган натыйжалар билим берүүнүн эффективдүү программаларын иштеп чыгууда. Баланын инсандыгын өнүктүрүүгө маданияттын таасирин түшүндүргөн теориялык түшүнүктөрдү карап чыксак.
##submission.citations##
Программа развития детей от 3-хдо 6лет “Балалык” Бишкек 2017
Общественный фонд “Спасите детей” Игровая деятельность и социальные навыки Бишкек 2010
С.А.Козлова Дошкольная педагогика Москва 2012
И.В. Гребенников, Ю.Ф.Змановский 1988
Ш.А.Амонашвили “Как живете дети?” 1991
М.М.Эсенгулова Формирование и развитие жизненных навыков в области гигиены» Методическое руководство для воспитателей дошкольных образовательных организаций. Бишкек, 2021.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.