КЫРГЫЗ ЭЛДИК КЫЙМЫЛДУУ ОЮНДАРДЫН ДЕНЕ ТАРБИЯ САБАГЫНДАГЫ ОРДУ.
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i1(25).325##semicolon##
Атайын билим берүү, инклюзивдик, инклюзивдик билим берүү, өнүктүрүү, нормалдуу өнүгүү, өнүгүү артта калууАннотация
Бул макалада кыргыз элдик кыймылдуу оюндардын дене тарбия сабактарында колдонулушунун окуучулардын кыймыл активдүүлүгүнө жана сабакка болгон кызыгуусуна тийгизген таасири изилденген. Элдик кыймылдуу оюндардын тарыхый, педагогикалык негиздери, алардын балдардын физикалык, психологиялык жана тарбиялык өнүгүүсүнө тийгизген таасири жана аларды дене тарбия сабактарында колдонуу мүмкүнчүлүктөрү кароого алынган. Мындан тышкары, бул элдик кыймылдуу оюндар балдардын психологиялык абалын жакшыртып, алардын ден-соолугун чыңдоого жардам бере тургандыгы аныкталды.
Ошондой эле, макалада дене тарбия мугалимдери жана тарбиячылар үчүн кыргыз элдик кыймылдуу оюндарды сабактарда жана класстан тышкаркы иш-чараларда колдонуу боюнча практикалык сунуштар берилген. Кыргыз элдик кыймылдуу оюндар дене тарбия сабактарына интеграцияланган учурда, алар балдарды физикалык активдүү
##submission.citations##
Вестник Ошского государственного педагогического университета имени А.Мырсабеков. Научно-методический журнал. Том 2 №2 (2024) стр-166. https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/232/170
Сариева, М. "Кыргыз элдик оюндардын педагогикалык аспекттери." Бишкек-2020-ж. Кыргыз педагогикалык университети.
Алиев, Ш. "Кыргыз элинин салттуу оюндары жана алардын балдар тарбиясындагы мааниси." Бишкек 2015-ж. Мектеп басмасы.
Жумаев, И. "Дене тарбия жана салттуу кыргыз оюндарын билим берүү процессинде колдонуу." Бишкек-2018-ж. .
Мухамеджанова, К. "Традиционные игры кыргызского народа: педагогическое значение в воспитании детей." Бишкек-2021-ж.
Абдрахманова, А. "Физическая культура и воспитание в кыргызской традиции." Бишкек-2019г.
Мурзаканова, Г. А. Башталгыч класстын окуучуларынын этномаданий компетенттүүлүгүн калыптандыруунун жолдору / Г. А. Мурзаканова // Окутуунун инновациялык технологиялары. – 2024. – No. 23. – P. 211-215. – EDN OCTMIG.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.