ТАБИГЫЙ ИЛИМИЙ БИЛИМДЕРДИ ОКУТУУНУН ПСИХОДИДАКТИКАСЫ ПРАКТИКАДА
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i1(25).363##semicolon##
Рефлексия, табият менен тыгыз алака, психодидактикалык шарттар, психодидактикалык бейне, себептик-уланма байланыш, өздөштүрүү көрсөткүчү, натыйжалуулук көрсөткүч, кесипке багыттуулук, окутуу технологиясы.Аннотация
Алдыңыздагы макалада медициналык жождордун жана медициналык факультеттердин студенттерине табигый илимий билимдерди берүүдөгү конкреттүү окутуу процесси каралган. Алардын ичинен химия дисциплинасынын материалдарын окутуунун педагогикалык-психодидактикалык шарттарын түзүү маселелери авторлор тарабынан теориялык жактан мурдагы эмгектеринде берилгени эскертилет. Ал эмгектерде психодидактикалык шарттар болуп студенттин табияты, табити, өздүк рефлексиясы, өзүнүн тереңдете билим алууга болгон аракети, анын билим алуусуна сырткы чөйрөнүн берген таасири, окуу процессине катышуучулардын биргелешкен психологиялык бейнеси, илимий негиздүү пландаштырылган иштер ж.б. эсептелээри такталган. Бул билдирүүдө ал маселелердин практика жүзүндө чечилгени үч жождордун базасында жүргүзүлгөн эксперименттердин жыйынтыгы чагылдырылган. Окутуу процессинде ал шарттарды ыкчам колдонуу ыкмалары да караштырылган. Бул дисциплинаны окутууда студенттер менен социалдык, педагогикалык жана психологиялык эксперименттер аткарылып, алардын квалиметрикалык баалануусу анализделип, эксперименттердин натыйжалуу жыйынтыктары санариптик таблица түрүндө келтирилген.
##submission.citations##
Абдыбалиева К. Концепция и системно-интегративная методика обучения медбиофизике / К. Абдыбалиева, Э.А. Боронбаева // Известия вузов Кыргызстана № 11, 2016, Бишкек, С. 86-90.
Абдыбалиева К. Меджождордо табигый дисциплиналарды окутууну өркүндөтүүнүн психологиялык-педагогикалык шарттары / К. Абдыбалиева, Ж. Райымкул уулу // БАЭМУ жарчысы, илимий-маалыматтык журналы, №1 (5), 2023, 2-бөлүк, Жалал-Абад ш., 18-24-бб.
Акматова Ч. Психолого-педагогические аспекты подготовки молодежи к семейной жизни // Ч. Акматова. Вестник Ошского гос. педуниверситета им. А. Мырсабекова. Педагог. науки; Т.1, № 1 (23), 2024. – С. 58-62.
Жутанова Г.А. Критичесвкое мышление как способ развития креативных компотенций у студентов / Г.А. Жутанова, М.О. Сарытаева // Вестник Ошского гос. педуниверситета им. А. Мырсабекова. Педагог. науки; Т.2, № 2, 2024. – С. 157-161.
Мамбетакунов Э. Окутуу процессинин психодидактикалык бейнеси / Э. Мамбетакунов, К. Абдыбалиева // Журнал “Наука, новые технологии и инновации Кыргызстана”, № 8, Международная науч.-практ. конф, БатМУ, Кызыл-Кыя, сб. ст., Бишкек, 2024. – С. 202-206.
Мамбетакунов Э. Педагогикалык изилдөөнүн методологиясы жана технологиясы / Э. Мамбетакунов.- Бишкек: “Текник” ББ, 2015. - 128 б.
Мамбетакунов Э. Педагогикалык жогорку окуу жайларында физиканы окутуу [Текст] / Э. Мамбетакунов, М. Жораев .- Бишкек: Изд-во “Университет”, Ж. Баласагын ат. КУУ, 2014.- 380 б.
Савенков А.И. Педагогическая психология: учеб. для студ. высш. уч. зав: в 2-х т., Т.2. - М.: Академия, 2009. – 240 с.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.