И.А. КРЫЛОВДУН «КҮЗГҮ МЕНЕН МАЙМЫЛ» ТАМСИЛИН ДИДАКТИКАЛЫК НЕГИЗДЕ ОКУТУУНУН ӨЗГӨЧӨЛҮКТӨРҮ

Авторлор

  • Минбаева Кундускан Бодоновна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Абдуллаева Зубайда Заировна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).418

##semicolon##

компетенция, сатира, тамсил, дидактика, принцип, текст, фольклор, символ, аллегория, окутуу

Аннотация

Бул макалада башталгыч класстын адабий окуу сабактарында дүйнө элдеринин балдар үчүн чыгармаларынан бөлүмүндөгү И.А.Крыловдун «Күзгү жана маймыл» тамсилин дидактикалык негизде окутуунун ыкмалары тууралуу сөз болот.

Чыгарманы окутуу аркылуу окуучуларда калыптануучу компетенциялар, текст менен иштөө, анын максаттары, пайда болуучу көндүмдөр тууралуу кенен сөз болот.

Тамсилди үйрөтүү аркылуу окуучулардын сынчыл ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү, аллегориялык маанини түшүндүрүү, тамсилден алынуучу мораль жана өзүнө баа берүү, өзүн-өзү тарбиялоо жөндөмүн калыптандыруу зарылдыгы символдук образдарды талдоо аркылуу ишке ашат. Күзгү аркылуу адамдык кемчиликтерди чагылдыруу маселеси көтөрүлүп, аюу сыяктуу каармандар аркылуу өзүбүздү таанууга мүмкүндүк ала тургандыгыбыз кеңири талкууланат. Окутуунун дидактикалык принциптери аркылуу  текст менен иштөө, каармандардын мүнөзүн талдоо, ролдук оюндар менен сабакты натыйжалуу өтүү сунушталат.

##submission.citations##

“КРда 2021-2030-жылдарга чейин жаштарды руханий-адеп-ахлактык өнүктүрүү жана дене тарбиялоо концепциясы”, КР БИМ буйругу, 12.04.2021

Ж.Шериев, А.Муратов. Кыргыз адабияты терминдердин түшүндүрмө сөздүгү. Б.: 1994

Кыргыз тили жана адабий окуу предметтик стандарты. 1-4-класс. Б.: 2022

С. Рысбаев, К. Ибраимова, Б. Абдухамидова. Адабий окуу. Б.: 2015

Саттарова А.Т. Кыргыз балдар фольклору: жанрдык түзүлүшү жана көркөм өзгөчөлүктөрү [Текст]: филол. илим. кандид. дисс. авторефераты. Б.: 2001

жарыяланган

2025-11-11