БАШТАЛГЫЧ КЛАССТАРДА ТИЛ ЖАНА ПРЕДМЕТТЕРДИ ИНТЕГРАЦИЯЛАП ОКУТУУНУН НАТЫЙЖАЛУУЛУГУ

Авторлор

  • Мадумарова Малохат Косимовна Ош мамлекеттик университети
  • Куйчиев Асадулло Сулайманович А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Жылкыайдар Хиналган Монголия мамлекеттик билим университетинин Баян-Өлгий аймагындагы филиалы

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).475

##semicolon##

интеграция, тилдик компетенция, башталгыч класстар, интеграцияланган сабак, тажрыйба, окуутуунун натыйжалуулугу,

Аннотация

Бул макала башталгыч класстарда тил менен предметтерди интеграциялап окутуунун маанилүүлүгүн жана анын билим берүү процессиндеги заманбап багыттарын талдап чыгат. Макаланын негизги темасы – тилдик жана предметтик билимдерди бириктирүү аркылуу окуучулардын комплекстүү компетенцияларын өнүктүрүү болуп саналат. Интеграцияланган окутуу окуучулардын ой жүгүртүү, логикалык жана креативдүү жөндөмдөрүн арттырып, сабакка кызыгуусун жогорулатат. Кыргызстанда USAIDдин «Окуу Керемет!» долбоору алкагында CLIL технологиясы колдонулуп, тилди жана предметтерди бирге окутуунун эффективдүүлүгү жогорулаган. Мугалимдердин методикалык даярдыгы, дифференциацияланган ыкмалар жана интерактивдүү материалдар окуу процессин байытып, ар бир окуучунун муктаждыгын эске алууга мүмкүнчүлүк түзөт. Ошондой эле, макалада интеграцияланган окутуунун кыйынчылыктары жана аларды жеңүү жолдору, ошондой эле баалоо системасын жаңылоо мааниси баса белгиленет. Жыйынтыктап айтканда, тил менен предметтерди интеграциялоо билим сапатын жогорулатууга жана окуучулардын интеллектуалдык потенциалын өнүктүрүүгө шарт түзөт.

##submission.citations##

Амалканова Б.Т., Мадумарова М.К., Куйчиев А.С . Гуманитардык предметтерди инновациялык технологиялар менен окутуунун жолдору Известия кыргызского государственного технического университета им. И. Раззакова. Киргизский государственный технический университет им. И. Раззакова. Бишкек.No4(56). 2020г. https://www.elibrary.ru/item.asp?id=45705378

Мендибаева Н. Башталгыч мектепте интеграцияланган сабактар окуучуларды ар тараптуу өнүктүрүүнүн жана таанып билүү ишмердүүлүгүн активдештирүүнүн жолу катары А.Мырсабеков атындагы ОшМПУ жарчысы журналы. 2024 - ж. №1. (23) https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/issue/view/22

Мадумарова М.К. Кыргыз тилин окутууда стандарттуу эмес сабактарды колдонуу жана аларды баалоо А. Мырсабеков атындагы ОшМПУ жарчысы” илимий-усулдук журналы. 2025-ж. No.1(25). 2-Т https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/issue/view/26

Юсупова А. Роль искусственного интеллекта в трансформации традиционных методов обучения: развитие речевой деятельности учащихся через образовательные проекты. : монография. – Чебоксары: ИД «Среда», 2024. – 232 с. Вопросы образования и психологии 232.

https://phsreda.com/ru/article/113974/discussion_platform [4].

Мадумарова М. Методы интегрированного обучения заветов манаса в целях распространения национальной идеологии и укрепления государственности. Электронный научно-практический журнал “Синергия”. 2016. № 2. ст.7

https://cyberleninka.ru/article/n/metody-integrirovannogo-obucheniya-zavetov-manasa-v-tselyah-rasprostraneniya-natsionalnoy-ideologii-i-ukrepleniya-gosudarstvennosti.pdf

жарыяланган

2025-11-11

##submission.howToCite##

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##