ТАБИГЫЙ ИЛИМИЙ БИЛИМ БЕРҮҮДӨГҮ УЛАНУУЧУЛУК ПРИНЦИБИ ИШ ЖҮЗҮНДӨ
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).477##semicolon##
пайдубал илимдер; ортолук жалгаш; улануучулук; кесипке багытталыш; психодидактика; синергетика; корреляциялык байланыш; психодидактикалык статус.Аннотация
Алдыңыздагы макалада табигый илимдерден: биология, физика жана химия тандалып алынган учурда, билим берүүдө педагогиканын негизги принциптеринин бири – билимдин, билгичтиктердин жана көндүмдөрдүн улануучулук принциби меджождордо жана медициналык факультеттерде практика жүзүндө сабак өтүү негиздери каралат. Караштырылып жаткан методика өзүнө психодидактика бүртүмдөрүн камтыйт да, ортолук жалгаш илимий дисциплиналардын материалдарын окутууда синергетика илиминин негиздерине таянары белгиленет. Конкреттүү окуулук теманын: «Биосистемадагы термодинамика закондору» бөлүгүнүн материалдарын берүүдө табигый илимдердин жалпы закондорунан сырткары, ар бир дисциплиналарда атайын закон ченемдүүлүктөрдүн иштөөсүнө көңүл бурулат. Жалпы эле «энергия» түшүнүгүн караштырууда табигый илимдердин бири-биринен көз каранды болуп, бирөөн экинчиси толуктап турган байланыш – корреляциялык байланыштын кештелик таризи келтирилген. Материалды өздөштүрүүдө окутуу жана окуу өңүтүнөн ишке ашырылуусу чагылдырылат
##submission.citations##
Абдыбалиева, К. “Совершенствование процесса обучения медицинской и биологической физике в медвузах” / К. Абдыбалиева // Автореф. дисс. канд. пед. н., - Бишкек, 2011.- С. 7-8.
Абдыбалиева, К. Меджождордо табигый дисциплиналарды окутууну өркүндөтүүнүн психологиялык-педагогикалык шарттары / К. Абдыбалиева, Райымкул уулу Ж. // БАЭМУ жарчысы, ил.-маалы-тык журн., №1 (5), 2023, 2-бөлүк, 18-23 бб., Жалал-Абад.
Мамбетакунов, Э. Окутуу процессинин психодидактикалык бейнеси / Э. Мамбетакунов, К. Абдыбалиева // “Санариптешүү мезгилиндеги физика илиминин актуалдуу маселелери жана окутуу технологиялары” аттуу эл аралык ил.-прак. конф., Кызыл-Кыя, “Кырг. илим, жаңы техн. жана иннов.” журн., № 8, Бишкек, 2024. – 202-206-бб.
Федорова, В.Н. Межпредметные связи естественно научных дисциплинв усовершенствованных учебных программах / В.Н. Федорова// В сб. научных трудов “Система межпредметных связей по предметам ест.-матем. цикла”. – М., 1981. - С. 7-12.
Мамбетакунов, Э. “Формирование естественнонаучных понятий у школьников на основе межпредметных связей”/ Э. Мамбетакунов // Бишкек: “Илим”, 2002.- 642 с.
Ремизов, А.Н. Медицинская и биологическая физика. Учеб. пособие / А.Н. Ремизов // М.: мед -ГЕОТАР, - 648 с.
Абдыбалиева, К. Табигый илимдерди окуп-үйрөнүүдөгү билимдин улануучулук принциби / К. Абдыбалиева, А.Т. Калыбаева // Ж. Баласагын ат. КУУнун жарчысы, атайын чыг., 12-Респ. ил.-практ. конф., 2015.--153-155-бб.
Сияев, Т.М. Ийгилик булагы... Рефлексия / Т.М. Сияев.- “Из-Басма”, Бишкек: “Из-Басма”, 2016.- 88 б. – ISBN 987-9967-31-444-3.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





