СИСТЕМАЛУУ КАБЫЛДОО МЕНЕН КАЙТАЛООДОГУ МАЗМУНДУУ ЖАЛПЫЛАШТЫРУУНУН ПСИХОЛОГИЯЛЫК - ДИДАКТИКАЛЫК ӨЗГӨЧӨ ЫКМАЛАРЫ

Авторлор

  • Алиева Жаркынай Анарбаевна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v1i2.389

##semicolon##

акыл-эс, интеллект, ишмердүүлүк, тарбиялоо, окутуу, бала.

Аннотация

Окутуу процессинде билимди өздөштүрүүнүн, аны узак мөөнөткө сактоонун жана эффективдүү колдонуунун негизги факторлорунун бири – бул системалуу кабыл алуу жана мазмундуу кайталоо. Педагогикалык психологияда билимди терең өздөштүрүү үчүн материалды структуралык түрдө кабыл алуу жана логикалык ырааттуулукта кайра кайталоо зарылдыгы белгиленет. Системалуу кабыл алуу жана кайталоо – бул эки ажырагыс процесс. Кабыл алынган билим структуралуу жана логикалык система түрүндө берилсе, кайталоо анын түшүнүктүүлүгүн жана узак убакытка эс тутумда сакталышын камсыз кылат. Натыйжалуу окутууда бул эки компонент бири-бирине шайкеш, максаттуу жана методикалык негизде колдонулушу керек. Системалуулук — бул материалды бирдиктүү, этап-этабы менен, жалпыдан жекеге же тескерисинче, жекеден жалпыга өтүү жолу менен берүү дегенди түшүндүрөт. Бул макалада системалуу кабылдоо менен кайталоодогу мазмундуу жалпылаштыруунун психологиялык- дидактикалык өзгөчө ыкмалары берилген.

##submission.citations##

Возрастные возможности усвоения знаний (Под. ред. Д. В. Эльконина В. В. Давыдова М., "Просвещение"., 1986.)

Выготский Л. С. Мышление и речь. Изб. Псих. Исследов. Изд. АПН РСФСР, М., 1966.

Гальперин П. Я. Развитие исселедований по формированию умственных действый. Психологическая наука в СССР. Т.1., M., 1969.

Занков Л. В. Память и мышление и учебной деятельности школьников. "Сов. педагогика", 1969. №10.

Развитие психофиологических функций взрослых людей. (средняя взрослость). Под. ред. В. Г. Ананьева, Е. И. Степановой. М., "Педагогика", 1977.

Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. М., "Педагогика", 1973.

Педагогика и психология. Новое в жизни. Науке и технике. №1-12. 1984-92.

Қалыбаев, А. (2020). Окутуунун психологиялык-дидактикалык негиздери. Бишкек: КР Илимдер академиясы.

жарыяланган

2025-10-23

##submission.howToCite##