3–5 ЖАШТАГЫ БАЛДАРДЫН ТУРМУШТУК КӨНДҮМДӨРҮН КАЛЫПТАНДЫРУУДАГЫ ПЕДАГОГИКАЛЫК ШАРТТАР (КЫРГЫЗСТАН ЖАНА ЧЕТ ӨЛКӨЛӨРДҮН МИСАЛЫНДА)
##semicolon##
https://doi.org/10.56122/..v1i2.460##semicolon##
турмуштук көндүмдөр, педагогикалык шарттар, мектепке чейинки билим берүү, өз алдынчалык, социалдык өнүгүү.Аннотация
Бул макалада 3–5 жаштагы балдардын турмуштук көндүмдөрүн калыптандыруудагы педагогика-лык шарттардын мазмуну жана өзгөчөлүктөрү каралат. Изилдөөдө баланын өз алдынча иш-аракетине, жоопкерчилигине жана социалдык адаптациясына өбөлгө түзүүчү шарттар талданган. Кыргызстандын мектепке чейинки билим берүү системасындагы учурдагы абал, көйгөйлөр жана чет өлкөлөрдүн — айрыкча Финляндия менен Япониянын — эффективдүү тажрыйбалары салыштыры-лып берилген. Макалада Л. С. Выготскийдин “жакынкы өнүгүү зонасы” теориясы негиз болуп, анын практика-лык колдонулушу кыргыз контекстинде түшүндүрүлгөн. Ошону менен катар, Reggio Emilia, Montessori жана STEM моделдеринин интеграциясы турмуштук көндүмдөрдү өнүктүрүүнүн заманбап ыкмалары катары көрсөтүлгөн. Жыйынтыгында, үй-бүлө, бала бакча жана коомдун бирдиктүү кызматташуусу баланын инсандык жана турмуштук даярдыгын камсыз кыла турган негизги фактор катары аныкталган.
##submission.citations##
Выготский Л. С. Психология развития ребёнка. – Москва: Педагогика, 1984. – 320 с.
Бекбоев И. Бала тарбиясынын теориялык негиздери. – Бишкек: Илим, 2010. – 140 б.
Такахаши Масаки. Дошкольное воспитание в Японии. – Токио: Гакусюся, 2016. – 158 с.
Кожобекова Г. Мектепке чейинки билим берүүдө социалдык көндүмдөрдү өнүктүрүү. – Бишкек: Илим, 2021. – 112 б.
Билим берүү жана илим министрлиги. Мектепке чейинки билим берүү жана тарбиялоо концепциясы (2021–2030). – Бишкек, 2021. – 35 б.
Montessori M. Помоги мне это сделать самому. – Москва: Карапуз, 2004. – 224 с.
Malaguzzi L. The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach to Early Childhood Education. – New York: Ablex Publishing, 1998. – 400 p.
Эриксон Э. Детство и общество. – Москва: Прогресс, 1996. – 416 с.
OECD. Starting Strong VI: Supporting Meaningful Interactions in Early Childhood Education and Care. – Paris: OECD Publishing, 2021. – 260 p.
##submission.downloads##
жарыяланган
##submission.howToCite##
Чыгаруу
Бөлүм
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by4.footer##This work is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License. To view a copy of this license, visit http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ or send a letter to Creative Commons, PO Box 1866, Mountain View, CA 94042, USA.





