КЛАССТАН ТЫШКАРКЫ ИШТЕРДИ УЮШТУРУУДА МАКАЛДАРДЫН ИНТЕРПРЕТАЦИЯЛАНЫШЫ

Авторлор

  • Наркеева Акылай Анарбековна А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).462

##semicolon##

макал, лакап, тарбия, образ, интерпретация

Аннотация

            Бул публикада макалдардын табиятына кайрылууга далалат кылдык.  Анткени адам коомунда байыртадан социалдык жактан бөлүнүү болгондугун «Кум жыйылып таш болбойт, кул жыйылып баш болбойт», же «Бай караган ачкадан өлөт, күн караган суукка тоңот» сыяктуу макалдар далилдеп келгендей, бул макалада да окуучулардын жашоо – турмушунда эң керектʏʏ бул макалдардын табияты. Аларды жаттатып гана тим болбостон класстан тышкаркы иштерди уюштурууда, кыргыз тили сабагында грамматикалык темаларды ɵтʏʏдɵ туура пайдалануу, балдарды тарбиялоонун бирден бир максаты катары чечмелеп, ачып берʏʏгɵ далалат кылдык. Демек, макалада класстан тышкаркы иштерди уюштурууда элдик оозеки чыгармалардын бир түрү болгон макалдардын интерпретацияланышынын өзгөчөлүктөрү каралат. Макалдар — элдин акыл-насааты, тарбиялык мааниси жогору болгон кыска жана нускалуу кептер. Класстан тышкаркы иш-чараларда макалдарды колдонуу окуучулардын ой жүгүртүүсүн, сүйлөө маданиятын жана улуттук баалуулуктарга болгон кызыгуусун өстүрүүгө өбөлгө түзөт.

##submission.citations##

«Ала –Тоо» №18. 1988, 116-бб.

Шериев Ж. Адабият тааныткыч.-Ош., 1993.

«Кыргыз элинин оозеки чыгармачылык тарыхынын очерки». «Илим» басмасы, Фрунзе 1973.

Бегалиева Н.К. Кыргыз элинин аялдар жɵнүндɵгү макал-лакаптары Б.2007-жыл.

В.В. Радлов. «Түндүк урууларынын элдик адабиятынын үлгүлɵрү». I том, 85 – 114 – беттер.

В.Даль. «Пословицы русского народа», Москва 1957.

Шериев Ж. Адабият терминдеринин түшүндүрмɵ сɵздүгү. –Б., 1996

жарыяланган

2025-11-11

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##