Санариптик билим берүүдө геймификациянын эффективдүүлүгү

Авторлор

  • Жусупбек кызы Жыргал А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети
  • Тайырбек кызы Асел А.Мырсабеков атындагы Ош мамлекеттик педагогикалык университети

##semicolon##

https://doi.org/10.56122/..v2i2%20(26).401

##semicolon##

Геймификация, мотивация, интерактивдүү тапшырмалар, рейтинг системасы, балл топтоо, симуляциялар, квесттер, индивидуализация, технологияга көз карандылык

Аннотация

Геймификация – бул билим берүү процессине оюн элементтерин интеграциялоо аркылуу окуучулардын мотивациясын жана активдүүлүгүн жогорулатуу методикасы. Бул макалада геймификациянын билим берүү тармагындагы ролу, анын негизги элементтери жана колдонуу жолдору каралган. Оюнга негизделген окутуу ыкмалары окуучулардын кызыгуусун арттырып, аларды билимди терең өздөштүрүүгө шыктандырат.

Геймификациянын негизги компоненттери – балл жана рейтинг системалары, баскычтар жана деңгээлдер, сыйлыктар жана интерактивдүү тапшырмалар. Бул элементтер окуучулардын атаандаштык сезимин ойготуп, алардын билим алууга болгон мотивациясын күчөтөт. Ошондой эле, симуляциялар жана интерактивдүү квесттер окуу материалын практикалык көндүмдөр менен айкалыштырууга мүмкүнчүлүк түзөт.

Геймификациянын артыкчылыктарына мотивацияны жогорулатуу, окуу процессине кызыгууну арттыруу жана билимди узак убакытка сактоого жардам берүү кирет. Бирок, анын кээ бир кемчиликтери да бар, мисалы, технологияга көз карандылык жана бардык сабактарга ылайыктуу болбошу мүмкүн.

Макалада геймификацияны эффективдүү колдонуу үчүн индивидуализация, кайтарым байланыш, ар түрдүү тапшырмалар жана тең салмактуу оюн элементтери маанилүү экени баса белгиленет. Туура колдонулган геймификация билим берүү процессин модернизациялоонун күчтүү куралы болуп, окуучулардын активдүүлүгүн жана жетишкендиктерин жогорулатууга көмөктөшөт.

##submission.citations##

https://abduvaliev-70.oshsu.kg/uploads/1_%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BA%D0%B0_%D0%9F%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%A1%D0%9F%D0%95%D0%A6_%D0%92%D1%8B%D0%BF%D1%83%D1%81%D0%BA_18%20%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8F%D0%B1%D1%80%D1%8C%20%282%29.pdf?utm_source=chatgpt.com [149-155]

https://cyberleninka.ru/article/n/geymifikatsiya-v-obrazovanii-3/viewer

Букина Т.Г., Нестерова В.Е. Методика проведения викторины "Своя игра" на этапе контроля усвоения пройденного материала // Кронос. - 2021. - №12(62). - С. 18-20.

Мурзагалина Г.М., Тихомирова Г.В., Филиппова О.В., Корнеева Н.Ю., Галиакберова В.Н. Геймификация в образовании как фактор повышения интереса к усвоению учебного материала // Московский экономический журнал. - 2022. - №4. - С. 494-501.

Коваль Н.Н. Геймификация в образовании // Педагогическая наука и практика. - 2016. - №2(12). - С. 25-29.

https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/252/173- 183-бет

https://ilim.oshmpu.kg/index.php/01/article/view/198/118 119-бет

жарыяланган

2025-11-11

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##